۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
کف معتبر سهام بزرگ ترین شرکت آروماتیکی کجاست؟  افت ۱۲ درصدی قیمت پتروشیمی نوری محقق می شود؟
تکنیکال جامع سهام نوری

کف معتبر سهام بزرگ ترین شرکت آروماتیکی کجاست؟ افت ۱۲ درصدی قیمت پتروشیمی نوری محقق می شود؟

سهام پتروشمی نوری در حال اصلاح میباشد که با توجه به فراکتال ها، سطوح فیبوناچی و استاتیک ماژور بنظر میرسد که حمایت ۱۵ هزار تومان در دسترس بوده و لمس شود.

هادی بهرامی؛ بازار: صنایع شیمیایی مواد شیمیایی مورد نیاز دیگر صنایع را برای تولید بیش از ۷۰ هزار محصول، از طریق تبدیل مواد خام به مواد مورد نیاز، تأمین میکنند. مقدار سود آوری محصولات پتروشیمی بسیار بیشتر از فروش نفت خام است و یکی از بخش هایی که ارزآوری خوبی برای ایران در زمان تحریم ها داشت، فروش تولیدات مجتمع های پتروشیمی بود. شرکت پتروشیمی نوری یکی از بزرگ ترین شرکت های آروماتیکی کشور است که جایگاه ویژه ای در صنعت پتروشیمی در نوع خود دارد و تحرکات قیمت سهام این شرکت برای سرمایه گذاران حائز اهمیت میباشد؛ در ادامه به تحلیل تکنیکال سهام نوری به صورت جامع میپردازیم تا سرمایه گذاران با آگاهی بیشتری تصمیمات مالی خود را بگیرند.


عملکرد قیمت سهام
قیمت سهم در سال ۱۳۹۸ شروع به رشد کرد و با افزایش ۸۳۷ درصدی از محدوده ۵۵۰ تومان به ۵۱۰۰ تومان رسید و پس از ایجاد یک سقف با اصلاح ۳۷ درصدی مواجه شد و سپس ۱۱ ماه را صرف ریزش و انباشت کرد. اواخر سال ۱۳۹۹ قیمت با افزایش ۲۳۸ درصدی ۳۲۲۰ تومان به ۱۰۵۰۰ تومان رسید که پس از ایجاد یک سقف با ریزش ۳۵ درصدی مواجه شد که دوباره ۱۶ ماه را صرف ریزش و انباشت کرد. در سال ۱۴۰۱ نیز یک افزایش ۲۰۰ درصدی را از قیمت شاهد بودیم که از محدوده ۶۶۸۵ تومان به سقف تاریخی ۱۹۵۰۰ تومان رسیده است و در حال حاضر با اصلاح ۱۰.۵ درصدی در محدوده ۱۷۱۳۰ تومان قرار دارد.

کف معتبر سهام بزرگ ترین شرکت آروماتیکی کجاست؟  افت ۱۲ درصدی قیمت پتروشیمی نوری محقق می شود؟


۱- بازدهی شش ماهه سهم : ۱۵ درصد
۲- بازدهی یک ساله سهم : ۵۶ درصد
۳- بازدهی سه ساله سهم : ۲۹۵۶ درصد


تحلیل تکنیکال سهام
قیمت سهم نوری به مقاومت ۱۹۵۰۰ تومان که سطوح مشترک فیبو میباشد واکنش منفی نشان داده است و ۱۰.۵ درصد اصلاح کرده است. اگر قیمت از مقاومت ۱۹۵۰۰ تومان عبور کند، میتواند تا هدف بعدی در محدوده ۲۳۵۰۰ تومان صعود داشته باشد؛ در غیر اینصورت اگر حمایت ۱۵۰۰۰ تومان از دست برود، حمایت معتبر ۱۰۵۰۰ تومان در دسترس خواهد بود. با توجه به کشش بازار، شرایط اقتصادی، سطح انتظارات سهامداران و بخصوص فراکتال های قیمت بنظر میرسد که حمایت ۱۰۵۰۰ تومان لمس نشده باقی بماند و آخرین ایستگاه روند نزولی، همان ۱۵۰۰۰ تومان باشد که در آنجا ممکن است یک فاز انباشت درون کانال تریدینگ رنج شکل بگیرد و با افازیش تقاضا به سمت بالا پرتاب شود.

کف معتبر سهام بزرگ ترین شرکت آروماتیکی کجاست؟  افت ۱۲ درصدی قیمت پتروشیمی نوری محقق می شود؟


فراکتال ها چه میگویند؟
قیمت طی سه سیکل اتفاق افتاده برای سهم نوری در روند صعودی اول به میزان ۸۳۷ درصد افزایش و ۳۷ درصد کاهش یافته که ۱۱ ماه را صرف انباشت کرده است. در روند صعودی دوم به میزان ۲۳۸ درصد افزایش و ۳۵ درصد کاهش یافته که اینبار ۱۶ ماه را صرف انباشت کرده است و در نهایت، در روند صعودی سوم به میزان ۲۰۰ درصد افزایش و ۳۳ درصد کاهش یافته که ۱۲ ماه را صرف انباشت کرده است.

اگر بخواهیم از لحاظ تئوری به ماجرا نگاه کنیم، سیکل صعودی بعدی را برای سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ به میزان ۴۲۵ درصد افزایش و پس از ایجاد یک سقف ۳۳ درصد کاهش با ۱۳ ماه انباشت میبینیم؛ اما این ارقام با وجود میانگین گیری منطقی، شرایط اقتصادی و نوسانات کمتر به مرور زمان را با کشش بازار در نظر نمیگیرد. پس در نتیجه به مدل افت نوسانات میتوان گفت که انتظار یک اصلاح ۱۲ درصدی دیگر را داریم که با ۱۰.۵ درصد قبل بشود ۲۲.۵ درصد که در آن صورت ریزش سال ۱۴۰۲ را تکمیل خواهد کرد و بازدهی برآوردی ما برای ادامه روند صعودی در بازه بلند مدت در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ رقمی حول و حوش ۱۸۰ درصد میباشد که پس از ایجاد یک سقف ممکن است ۱۳ ماه را صرف انباشت برای سیکل های بعدی کنیم.

۱- بازدهی برآورد شده : ۱۸۰ درصد
۲- ریزش مورد انتظار : ۱۲ درصد
۳- کف معتبر جهت خرید : ۱۵۰۰۰
۴- هدف : ۴۲۰۰۰ بدون در نظر گرفتن افزایش سرمایه!

کد خبر: ۲۹۰٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha