۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴
سهم تولیدات شیلات به ۱۰درصد کل تولیدات کشاورزی دست‌یافتنی است
وزیر جهاد کشاورزی:

سهم تولیدات شیلات به ۱۰درصد کل تولیدات کشاورزی دست‌یافتنی است

وزیر جهاد کشاورزی ظرفیت منابع موجود در کشور را مهیای توسعه شیلات و آبزی‌پروری دانست و افزایش سهم تولیدات شیلاتی را به ۱۰ درصد کل تولیدات کشاورزی هدفی دست‌یافتنی عنوان کرد.

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط وبیناری مسئولان ستادی و استانی، یادآور شد: شیلات نه تنها در کشاورزی که در اقتصاد کشور، بیشترین فرصت و ظرفیت سرمایه‌گذاری در تولید، اشتغال، درآمدزایی، ارزآوری و توسعه صنایع را به همراه دارد.

وی بیشترین طرح زودبازده کشاورزی را متعلق به حوزه شیلات دانست و افزود: همین زمان کوتاه در بهره‌برداری می‌تواند بیشترین تأثیر را در اشتغال و کنترل تورم داشته باشد.

نیکبخت افزایش سهم تولیدات شیلاتی به ۱۰ درصد سهم کل تولیدات کشاورزی را گامی جهشی و پرشتاب به سمت توسعه این صنعت و بهره‌مندی از مواهب آن دانست و گفت: چنین حرکت جسورانه‌ای امکان پذیر است و با کمک مؤسسات علمی _ پژوهشی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات)، شورای راهبردی علوم شیلاتی، جوانان و نخبگان، صاحبان سرمایه و مشارکت مردم، این هدف، دست یافتنی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: رودخانه‌های دائمی و فصلی، سواحل و منابع آب داخلی مهیای آبزی‌پروری است و با تلاش بیشتر و برنامه منسجم رسیدن به ده برابر ظرفیت کنونی قابل دسترس است.

گفتنی است، جشنواره ملی رهاسازی بچه ماهیان استخوانی، خاویاری، دریایی و میگوی دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و آب‌های داخلی با هدف بازسازی ذخایر و توسعه صنعت آبزی‌پروری در استان گیلان و هم‌زمان در چهار استان ساحلی مازندران، گلستان، هرمزگان و خوزستان بر پا شده است.

کد خبر: ۲۹۰٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha