۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۲۳۵۲ دلار و ۹۵ سنت رسید.

به گزارش بازار، قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه به دنبال کاهش ارزش دلار ثابت مانده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم آمریکا هستند تا سرنخ‌های جدیدی در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو به دست آورند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۲۳۵۲ دلار و ۹۵ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۷۸ درصدی به ۲۳۷۵ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

تحلیلگران عقیده دارند دورنمای تقویت ارزش دلار به دنبال تغییر سیاست پولی آمریکا و آغاز دوباره افزایش نرخ بهره به جای کاهش آن، می‌تواند قیمت طلا را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

اما در کوتاه مدت طلا همچنان روند فزاینده خواهد داشت و در محدوده ۲۳۱۰ دلار در این هفته باقی می‌ماند.

شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی که شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین سیاست‌های پولی‌ست، قرار است در روز جمعه منتشر شود. جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو که هفته گذشته منتشر شد حاکی از آن بود که سیاستگذاران آمریکا احتمالاً نرخ بهره را در سطح فعلی نگه می‌دارند، اما احتمال افزایش دوباره نرخ بهره وجود دارد.

تاجران حالا ۶۲ درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را یک بار در سال جاری میلادی و آن هم در ماه نوامبر پایین بیاورد.

از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود اما نرخ بالای بهره هزینه نگهداری این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۴.۵۶ افزایش به ۳۱ دلار و ۸۹ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۰۶ درصدی به ۱۰۵۸ دلار و ۸۳ سنت رسیده است.

کد خبر: ۲۸۹٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha