۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
منتظر افزایش ۲۵ درصدی قیمت جهانی مس باشید/آینده مس درخشان تر از طلا!
هلدینگ بانکی «سیتی» آمریکا:

منتظر افزایش ۲۵ درصدی قیمت جهانی مس باشید/آینده مس درخشان تر از طلا!

هلدینگ بزرگ بانکی «سیتی» آمریکا با انتشار تازه ترین گزارش خود از وضعیت بازار فلزات، از رشد احتمالی ۲۵ درصدی قیمت مس در بازارهای جهانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ هلدینگ بزرگ بانکی «سیتی» آمریکا با انتشار تازه ترین گزارش خود از وصعیت بازار فلزات، از رشد احتمالی ۲۵ درصدی قیمت مس در بازارهای جهانی خبر داد.

بنا بر اعلام سیتی، افزایش قیمت مس طی روزهای اخیر و رسیدن به کانال قیمت ۹۷۰۰ دلاری می تواند مقدمه ای برای آغاز رالی جدید قیمت مس در بازارهای حهانی شود. این در حالیست که قیمت مس از روز پنجشنبه هفته گذشته تاکنون، همچنان روند افزایشی خود را حفظ کرده است.

سیتی معتقد است که افزایش تقاضا جهان برای خودروهای الکتریکی و انرژی سبز، موتور محرک اصلی برای بازارسازی و افزایش قیمت مس محسوب شده و این در حالیست که میزان تولید مس نه تنها افزایشی را تجربه نکرده، بلکه با تعطیل شدن معدن مس کبر پاناما، از میزان عرضه آن کاسته شده است.

این پیش بینی سیتی در حالیست که قیمت مس از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، رشد ۲۲ درصدی را تجربه کرده که به نظر می رسد روند افزایش قیمت همچنان ادامه داشته باشد. تنها فلز بازار که بیش از مس ، افزایش قیمت را تجربه کرده نقره بوده که این فلز نیز مورد استفاده گسترده در ساخت باتری های خورشیدی و موتور خودروهای الکتریکی قرار دارد. نقره از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۲۷ درصد افزایش قیمت داشته است.

این در حالیست که در بازه زمانی مشابه، میزان افزایش قیمت جهانی طلا تنها ۷ درصد بوده که این آمار، بازدهی سرمایه گذاری روی طلای سرخ را تا حد زیادی نسبت به طلا افزایش داده است.

کد خبر: ۲۹۱٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha