۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
دستاوردهای همایش سرمایه گذاری کرمان عملیاتی شود
کارشناس اقتصادی در کرمان:

دستاوردهای همایش سرمایه گذاری کرمان عملیاتی شود

کرمان- زینلی، کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه در کرمان خواستار عملیاتی شدن نتایج همایش سرمایه گذاری در کرمان در راستای توسعه پایدار و بالفعل کردن پتانسیلهای اقتصادی شد.

سینا زینلی در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: همایش سرمایه گذاری آیدکس در کرمان سکوی پرتابی در راستای جذب سرمایه و توسعه اقتصادی کرمان به عنوان بزرگترین استان کشور است اما مهمترین گام بعد از برگزاری این همایش ادامه ارتباط موثر و رایزنی های اثر بخش با سرمایه گذاران و جذب سرمایه های تکنولوژِ، نیروی متخصص و بودجه برای بالفعل کردن پتانسیل های اقتصادی استان کرمان به ویژه در بخش معادن و صنایع است.

وی با تاکید بر نیاز استان در راستای جذب سرمایه افزود: عملیاتی کردن خروجی های همایش سرمایه گذاری و به خصوص اتمام طرح های نیمه تمام که یکی از سیاستهای جدی و مهم دولت شهید آیت الله رییسی است، می تواند کرمان را از محرومیت خارج و به سمت توسعه پایدار پیش ببرد. در این زمینه دستگاه های مرتبط در بخش های مختلف وظیفه دارند با پیگیری سپهر سرمایه گذاری در کرمان این سیاست دولت سیزدهم را به نتیجه برسانند.

ضعف کرمان در بازاریابی برای محصولات شاخص اقتصادی

این استاد دانشگاه افزود: کرمان با وجود سرمایه های غنی در بخش کشاورزی، معدن و صنایع اما در زمینه برندینگ و معرفی داشته هایش نتوانسته تاثیر گذار باشد به طوریکه استانی که دومین تولید کننده خرما، نخستین تولید کننده پسته و سومین تولید کننده مرکبات دومین تولید کننده گردو در بخش کشاورزی است اما در بازار مصرف داخلی و خارجی نتوانسته برند مطرحی در این زمینه ها ایجاد کند این نشان از ضعف جدی در بازار یابی و معرفی محصولات با شاخص های اقتصادی مشخص دارد.

وی به ذخایر قابل توجه معدنی اکتشاف نشده در کرمان اشاره کرد و گفت: در زمینه معدن نیز کرمان بهشت معادن ایران محسوب می شود و در زمینه ذخایر مس، سنگ آهن کرمان در جهان رتبه قابل تامل دارد که این معادن باید در کنار توسعه صنایع و صنایع وابسته از خام فروشی پرهیز و در راستای توسعه اشتغال، سودآوری و توسعه استان موثر باشد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: بسیار مهم است که پس از برگزاری این همایش دوسالانه در کرمان فعالان اقتصادی با نقد و بررسی این رویداد اقتصادی زمینه را برای سوق دادن سرمایه گذاران به سمت حضور عملی در پهنه اقتصادی کرمان مهیا کنند و دستگاه های مرتبط دولتی نیز با مهیا کردن زمینه های جذب سرمایه گذار در راستای توسعه استان گام موثر بردارند.

کد خبر: ۲۸۹٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha