۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
دستکش ایمنی کار،محصولی که در مشاغل پر خطر باید استفاده کرد

دستکش ایمنی کار،محصولی که در مشاغل پر خطر باید استفاده کرد

معرفی انواع دستکش ایمنی کار برای مشاغل پر خطر و راهنمای خرید عمده دستکش کار با قیمت مناسب

منظور از لوازم ایمنی فردی چیست؟

اولویت اول برای داشتن فعالیتی بی‌خطر در مسیر شغلی، قطعا حفاظت درست و اقدام برای حفظ ایمنی فردی می‌باشد. اگر قدم نخست، یعنی همان توجه به ایمنی و مراقبت کامل از سلامتی را به خوبی انجام دهید، در ادامه ی کار و فعالیت خود تمرکز بیشتری داشته و با کیفیت بالاتری پیش خواهید رفت. یکی از مهم‌ترین بخش‌های حفظ ایمنی و رعایت اصول اولیه، مطمئن شدن از تکمیل بودن لوازم ایمنی فردی است.

 لوازم ایمنی فردی شامل تجهیزاتی است که علاوه بر حفظ سلامتی بدن شما، در افزایش کیفیت کار نیز تاثیر به سزایی خواهد گذاشت، از این رو استفاده از این لوازم قطعا برای هر فرد شاغل(به خصوص افرادی که در مشاغل سخت مشغول هستند) ضروری خواهد بود. به طور خلاصه لوازم ایمنی فردی شامل موارد زیر می‌باشد:

۱.      لباس کار مناسب

۲.      کلاه ایمنی

۳.      گوش گیر

۴.      دستکش کار

۵.      محافظ های چشم

۶.      ماسک مخصوص

۷.      کفش ایمنی

تمامی موارد فوق را و تجهیزات ایمنی مرتبط با هر شغل را میتوانید از یونکس بزرگترین فروشگاه  تجهیزات ایمنی  تهیه کنید.

دستکش کار، یکی از مهم‌ ترین لوازم ایمنی فردی:

در بین تجهیزات نام برده شده، یکی از مهم‌ترین مواردی که به چشم می‌خورد دستکش کار ایمنی است، در اکثر فعالیت‌های فیزیکی افراد نیاز به استفاده از دست‌ها دارند، به طول کلی دست عضوی از بدن است که بیش‌تر از اعضای دیگر در معرض خطر قرار می‌گیرد. از این رو مراقبت از دست‌هایمان جزء اولویت‌های مهم قرار دارد. 

 اگر قصد خرید دستکش ایمنی کار را دارید با کلیک روی لینک وارد سایت ایمنی یونکس که منبع مختلف تجهیزات ایمنی فردی و کارگاهی میباشد شوید و خرید خود را انجام دهید و اگر صاحب مشاغلی هستید که نیاز به تامین عمده دستکش کار را نیز دارید یونکس برای راحتی شما فروش محصولات عمده خود را به صورت آنلاین انجام میدهد.

حالا چطور می‌توانیم به خوبی از دست‌هایمان مراقبت کنیم و جلوی آسیب‌ دیدگی‌ها را تا حد خوبی بگیریم؟ پاسخ این سوال در پوشیدن دستکش کار مناسب خلاصه شده است. دستکش به عنوان یک پوشش ضروری، مانع بروز بسیاری از خطرات خواهد شد.

 هنگام فعالیت‌هایی مثل جوشکاری، مشاغل آزمایشگاهی، قصابی، برق کاری و غیره که ممکن است کارکنان در معرض سوختگی، بریدگی، کوفتگی و آسیب مواد شیمیایی باشند، پوشیدن دستکش کار اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

خرید دستکش کار ضد برش

آسیب و خطرات عدم استفاده از دستکش ایمنی کار:

تفاوتی ندارد که در چه شغلی مشغول به کار هستید، وقتی تصمیم به استفاده از تجهیزات ایمنی و لوازم ضروری می‌گیرید، پیش از هر چیزی باید حیطه فعالیت‌ خود را به خوبی بسنجید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. چرا به پوشیدن دستکش ایمنی اصرار داریم؟ در صورت عدم استفاده چه موقعیت و خطراتی پیش خواهد آمد؟ مواردی مثل: سوختگی، پارگی و برش، خراشیدگی، آسیب دیدگی پوست با مواد شیمیایی همچنین تاول زدگی از جمله خطراتی است که ممکن است بهای مقاومت در برابر به کارگیری ابزار و لوازم ایمنی و خصوصا دستکش باشد. 

تفاوتی ندارد فردی مشغول در آزمایشگاه‌های شیمی باشید یا در زمینه کارهای ساختمانی فعالیت داشته باشید، چرا که تنها نکته‌ی قابل اهمیت و مهم این است که شما حتما نیاز دارید تا در قدم اول، ایمنی خود را با رعایت جزئیاتی مثل پوشیدن دستکش متناسب تا حد زیادی تضمین و حفظ کنید.

انواع دستکش ایمنی کار کدام است؟

انواع مختلفی از دستکش کار به علت ضرورت استفاده، در جنس و کاربردهای متفاوت در حال تولید و توزیع است که در این جا به شما معرفی خواهیم کرد، انواع دستکش ایمنی کار عبارت‌اند از:

۱.       ضد برق

۲.       ایمنی حرارتی

۳.       ضد برش

۴.       برزنتی

۵.       ضد لغزش

۶.       ایمنی سربی

۷.       ضد ضربه

۸.      ایمنی چرمی

۹.      ضد آب

۱۰.   ایمنی نخی

۱۱.   مخصوص جوشکاری

۱۲.   ایمنی آتش نشانی

۱۳.   مخصوص باغبانی

۱۴.   ایمنی نجاری

۱۵.   ایمنی ساختمانی

۱۶.   لاتکس

دستکش کار مخصوص

 مزیت استفاده از دستکش کار:

·        ایجاد پوشش مناسب و همه جانبه به روی دستان

·        حذف محدودیت دمایی در هنگام انجام کار

·        جلوگیری از لغزش ابزار در دست

·        افزایش آزادی عمل با تمرکز بالاتر

·        مراقبت از پوست در برابر مواد شیمیایی، پارگی، خراشیدگی و...


 

هنگام خرید دستکش ایمنی کار به چه مواردی توجه کنیم؟

اگر انتخاب شما با توجه به خطرات احتمالی و طیف فعالیت کاری‌تان صورت بگیرد، قطعا مناسب‌ترین انتخاب خواهد بود. پس لازم است تا ابتدا به این موضوعات توجه کنید.

 پس از مشخص شدن این موارد توجه به میزان مرغوبیت متریال به کار رفته و طول عمر محصول را بررسی کنید تا هزینه‌ای به جا و بدون ضرر کرده باشید.

 به این فکر کنید که با توجه به شغلتان نیاز دارید تا از یک دستکش ایمنی تا چه مدت استفاده کنید؟ برای مثال در بیشتر کارهای آزمایشگاهی انواع دستکش یک‌بار مصرف و در مقابل در محیط‌هایی مثل مکانیکی و برق‌کاری نیازمند دستکش‌هایی با طول عمر خوب هستیم. و در مراحل بعدی می‌توانید مسائلی مثل عدم آلرژی به متریال محصول، قیمت و طراحی و رنگ را مورد بررسی قرار دهید تا بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید.

مفاهیم اختصاری هک شده روی هر دستکش کار به چه معناست؟

اگر به دستکش های ایمنی دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که روی هر دستکش علائمی اختصاری هک شده که هر کدام بیانگر مفاهیم به خصوصی هستند. برای درک علائم و مفاهیم مربوط به آن، موارد زیر را مطالعه کنید:

 :EN۴۲۱تست محصول در برابر عوامل میکروبی

EN۵۱۱: تست تحمل سرمای محصول

EN۳۸۸: تست دوام محصول در برابر برش

E۳۸۸: تست محصول در برابر تنش‌های فیزیکی و مکانیکی

En۳۸۸: مقاومت محصول در برابر جریان برق

En۴۰۷: مقاومت محصول در برابر آتش

En۴۲۱: مقاومت محصول در برابر مواد رادیو اکتیو

EN۳۷۴: تست شیمیایی محصول

En۳۸۸: مقاومت محصول در برابر جریان برق

نتیجه گیری 

در این وبلاگ سعی کردیم اهمیت و ضرورت استفاده از دستکش ایمنی حین کار را برای شما بیان کنیم و مواردی که قبل از خرید دستکش ها باید به آنها توجه کنید ،اگر به دنبال اطلاعات جامع تر از جمله حفظ و نگهداری یا قیمت دستکش های کار هستید کافیست از طریق لینک ابتدای محتوا وارد سایت یونکس شوید .

کد خبر: ۲۶۰٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha