۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
بسته‌های تشویقی توسعه نوسازی بافت فرسوده، در حال تدوین
مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری خبر داد

بسته‌های تشویقی توسعه نوسازی بافت فرسوده، در حال تدوین

آئینی، مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: امسال حدود ۱۰ هزار واحد پلاک فرسوده با واحدهای نوسازی معاوضه خواهند شد.

به گزارش بازار، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: راهکارها و بسته‌های تشویقی مختلف و متناسب با هر متقاضی نوسازی در محلات فرسوده در حال تدوین است.

آئینی افزود: این بسته‌ها برای ایجاد رغبت و انگیزه لازم برای ساکنان، سرمایه‌گذاران و سازندگان برای ورود به بازآفرینی شهری و نوسازی بناهای فرسوده تدوین می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: عمده ساکنان در بافت‌های فرسوده به تنهایی قادر به نوسازی واحدهای فرسوده خود نیستند و باید مجموعه توسعه‌گران، سازندگان و سرمایه‌گذاران تشویق و ترغیب شوند که با مشارکت مردم در این مناطق به نوسازی مسکن‌های فرسوده اقدام کنند.

آئینی با اشاره به طرح کلید به کلید در بافت‌های فرسوده شهری گفت: در محلات فرسوده‌ای که از تراکم جمعیتی بالایی برخوردارند، طرح کلید به کلید که در بند "ث" تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ آمده و آئین‌نامه اجرایی آن توسط دولت مصوب و توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده است، در آینده نزدیک با اعلام عمومی، اجرایی خواهد شد.

وی گفت: امسال، حدود ۱۰ هزار واحد پلاک فرسوده با واحدهای نوسازی معاوضه خواهند شد.

آئینی با اشاره به اینکه ساخت بناهای مقاوم و رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت واحدهای مسکونی باید به یک فرهنگ تبدیل شود، گفت: با توجه به حجم بناهای ناپایدار در کشور در تلاش هستیم تا با تعریف بسته‌های تشویقی متناوب و مختلف، جریان نوسازی را شتاب بدهیم.

کد خبر: ۲۴۳٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha