۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
مدت زمان صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده تهران ۳.۵ ماه| رشد سهم ساخت‌وساز
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری:

مدت زمان صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده تهران ۳.۵ ماه| رشد سهم ساخت‌وساز

آئینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه مدت زمان صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده تهران ۳.۵ ماه است گفت: سهم ساخت‌وساز در بافت فرسوده از ۱۹ درصد سال ۱۴۰۱ به ۲۲.۵ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمد آیینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید مردم و ساکنان بافت فرسوده با حقوق به حق خود در نوسازی این بافت ها آشنا شوند گفت: بسته تشویقی مختص شهرا تدوین شده است و قطعا این اقدام می تواند به نفع تمام ذینفعان و ساکنان بافت فرسوده باشد. اما انچه که مهم است این است که مردم باید با حقوق خود در بافت فرسوده آشنا شوند.

وی افزود: میانگین صدور پروانه در بافت‌های فرسوده در مقایسه با میانگین ۸ سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ درصد افزایش یافت و اگر مقایسه ای داشته باشیم می بینیم که رقم واحدهای نوسازی شده در بافت‌های فرسوده در سال ۱۴۰۲ به عدد ۹۶ هزار و ۳۰۰ واحد رسید و رکورد سنوات و دهه‌های گذشته را شکست.

وی در پاسخ به این پرسش که مدت زمان صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده چقدر است و در تهران چه میزان زمان می برد؟ گفت: در برخی از شهرها مدت زمان صدور پروانه ساختمانی به دو هفته هم می رسد اما در مورد تهران مدت زمان صدور پروانه ساختمانی طبق گفته های شهرداری تهران حدود ۳.۵ ماه است.

بسته تشویقی به تمامی شهرها ابلاغ شد و نزدیک به ۳۰۰ شهر بسته تشویقی را اجرا کردند

آیینی با اشاره به تدوین بسته تشویقی ۱۹ بندی نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: این بسته تشویقی به تمامی شهرها ابلاغ شد و نزدیک به ۳۰۰ شهر بسته تشویقی را اجرا کردند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: نوسازی مسکن در بافت فرسوده شهری در دولت سیزدهم عرصه رکوردشکنی فراوانی بود. آمار تعداد واحدهای نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۰ رشد ۳.۵ درصدی یافت که رقم مهمی است.

در دولت سیزدهم حدود ۱۰۴ هزار واحد نوسازی شده به بهره‌برداری رسید که این موضوع جزو رکود شکنی‌های سوم در این بخش به شمار می‌رود

معاون وزیر راه و شهرسازی رکورد شکنی دوم در بافت‌های فرسوده را فرایند نوسازی ۲۹۰ هزار واحد در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری عنوان کرد و گفت: بیشترین نوسازی در مقایسه با تمامی سنوات و دولت‌های گذشته در سه سال فعالیت دولت سیزدهم انجام شد. همچنین در دولت سیزدهم حدود ۱۰۴ هزار واحد نوسازی شده به بهره‌برداری رسید که این موضوع جزو رکود شکنی‌های سوم در این بخش به شمار می‌رود.

به گفته وی در طی دولت سیزدهم در مجموع ۱۰۰ هزار بنای فرسوده و ناپایدار در کشور برچیده شد.

حاصل این سیاست گذاری‌ها و تلاش‌های انجام شده این است که سهم ساخت‌وساز در بافت فرسوده از ۱۹ درصد سال ۱۴۰۱ به ۲۲.۵ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید

وی تصریح کرد: حاصل این سیاست گذاری‌ها و تلاش‌های انجام شده این است که سهم ساخت‌وساز در بافت فرسوده از ۱۹ درصد سال ۱۴۰۱ به ۲۲.۵ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی محرومیت زدایی در محلات هدف بازآفرینی شهری را از دیگر محورهای این شرکت در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم بهسازی معابر خاکی یک هزار و ۱۷۰ محله حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیر رسمی (محلات کمتر برخوردار) به بهره برداری رسید که در مجموع ۴۸۸ شهر با توزیع قیر به طول بیش از ۲هزار کیلومتر آسفالت معابر خاکی داشته‌اند.

وی ادامه داد: در بخش خدمات زیربنایی و روبنایی در طول دولت سیزدهم ۹۰۰ پروژه به اتمام رسید و مطالبات قبلی در این بخش پرداخت شد که شامل تحویل ۳۱ مدرسه، ۳۲ درمانگاه،۷ کلانتری،۲۴ مجموعه ورزشی و دیگر پروژه‌ها است.

آیینی اظهار امیدواری کرد در دولت چهاردهم برنامه‌های پایه گذاری شده در دولت سیزدهم تداوم یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این ٣۶٢ هزار هکتار در ٢٧ نقطه نوار ساحلی وارد عملیات اجرایی شده و تا کنون ۶ طرح جامع آماده است و ساخت یک شهرک در این ٢٧ شهرک در دست اجرا قرار گرفته است.

غفوری افزود: در سایر نقاط کشور ٢٠ شهرک با مساحت ١٠ هزار هکتار با ظرفیت احداث ١٣٠ هزار هکتار مورد بررسی قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۹۳٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha