۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳
تعداد بافت‌های فرسوده استان تهران به ۲۶۱ هزار فقره رسید

تعداد بافت‌های فرسوده استان تهران به ۲۶۱ هزار فقره رسید

مدیرعامل سازمان نوسازی گفت: تعداد بافت‌های فرسوده در مناطق ۲۲ گانه استان تهران به ۲۶۱ هزار واحد رسید که امکان تولید یک میلیون واحد مسکونی نوساز از این تعداد وجود دارد.

به گزارش بازار، مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه روند اجرای طرح های نوسازی پلاک‌های ناپایدار در شهر تهران در حال اجرا است گفت: در کلان شهری مانند تهران با توجه به نیاز شهروندان به مسکن و ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، سالانه به حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکونی جدید احتیاج دارد .

وی افزود: در ده سال گذشته با توجه به رکود و قفل شدن ساخت و ساز به‌طور میانگین سالانه تنها برای ۶۵ هزار واحد مسکونی پروانه صادر شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اظهار کرد: براساس همین رویکرد در وهله اول با توجه به وجود ۲۶۱ هزار پلاک ناپایدار مسکونی و امکان تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در آنها، با اصلاح بند ۱۵ ضوابط طرح تفصیلی و تسری آن به کل بافت‌های ناپایدار، شرایط مناسبی برای تولید مسکن در تهران فراهم شد که رونق نوسازی بافت‌های فرسوده در دو سال اخیر می‌تواند گواهی بر این مدعا باشد.

او با بیان اینکه با شرکت باز آفرینی شهری در این بخش تفاهم نامه های متعددی منعقد شده است گفت: در حال حاضر این تفاهم نامه با شهرداری و شرکت بازآفرینی برای خروج محلات شهر تهران از بافت های فرسوده منعقد شده که اجرای این تفاهم نامه خود می‌تواند زمینه را برای افزایش میزان تولید مسکن در تهران فراهم کند.

کد خبر: ۲۹۳٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha