۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
افزایش قیمت جهانی سنگ آهن در پی انتشار آمار مثبت از اقتصاد چین
تحلیل بازار فلزات؛

افزایش قیمت جهانی سنگ آهن در پی انتشار آمار مثبت از اقتصاد چین

همزمان با انتشار آمار مثبت از برخی شاخص های مهم اقتصادی چین، قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی با افزایش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بازار، قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی پس از ریزش دو روزه، طی ساعات اولیه روز دوشنبه و همزمان با انتشار آمار مثبت از وضعیت اقتصاد چین روندی صعودی گرفت.

بر اساس این گزارش، هر تن سنگ آهن در بورس فلزات دالیان چین طی روز دوشنبه با افزایش ۱.۸۶ درصدی مواجه شده و به ۱۱۵.۶۸ دلار رسید. همچنین قیمت هر تن سنگ آهن تحویل ماه اکتبر در بورس فلزات سنگاپور نیز با ۲.۱۸ درصد افزایش به ۱۱۵.۸ دلار افزایش یافت که نشانه خوبی برای بازار آهن محسوب می شود.

لازم به ذکر است، شاخص قیمت مصرف کننده چین برای ماه آگوست اندکی بهبود یافته و همچنین میزان تورم نیز همچنان سیری نزولی به خود گرفته است. از سوی دیگر، بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی دولت چین، نشانه های برطرف شدن رکود نسبی در بازارهای این کشور نیز برای ماه آگوست هویدا شده که می تواند تا حد زیادی به بهبود اوضاع وضعیت دومین اقتصاد جهان کمک نماید.

علیرغم بهبود اندک حاصل شده در بازار آهن، «چنگ پنگ» کارشناس ارشد هلدینگ سرمایه گذاری سینو استیل در گفتگوی اخیر خود با رسانه های چینی گفت: تا زمانی که بازار آهن در وضعیت ضعف فعلی قرار داشته باشد، ما باید در خصوص هرگونه ریسک احتمالی ریزش بازار مراقب باشیم.

کد خبر: ۲۴۲٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha