۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
اتمام ۷ رشته مسیرگشایی تا پایان سال جاری در تبریز
شهردار تبریز خبر داد؛

اتمام ۷ رشته مسیرگشایی تا پایان سال جاری در تبریز

تبریز- شهردار تبریز از اتمام ۷ رشته مسیرگشایی تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش بازار، یعقوب هوشیار در دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه های مسیرگشایی در حال اجرای شهرداری تبریز اظهار کرد: پروژه های مسیرگشایی بر اساس اولویت‌ها، زمانبدی شده است به طوری که عمده مسیرگشایی‌های کلیدی شامل هفت رشته مسیرگشایی تا پایان سال‌جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه های در حال اجرا مشمول پروژه های مصوب سال جاری و سال های گذشته است، ادامه داد: با تلاش دست اندر کاران امیدواریم تا شهریور امسال پروژه‌های مسیرگشایی شهید بی‌مثل، ۴۵ متری انقلاب، باند کندرو جاده تهران به بهره برداری رسیده و در خدمت شهروندان قرار گیرد.

شهردار تبریز با بیان اینکه تملک اراضی ایستگاه‌های شماره ۶ و ۴ خط دوم مترو اتمام یافته است، افزود: عملیات اجرایی ایستگاه ششم خط ۲ نیز آغاز شده است.

یعقوب هوشیار با اشاره به اینکه اجرای یک رشته مسیرگشایی در هریک از مناطق دهگانه در بودجه امسال برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: هدفگذاری شهرداری تبریز تخصیص متمرکز بودجه در حوزه مسیرگشایی ها است و با تحقق آن مسیرهای پیش بینی شده مدیریت شهری در حوزه مسیرگشایی به اتمام برسد.

هوشیار با بیان اینکه طی فرایند تملک اراضی، رضایت مالکین و تاکید بر توافق از موضوعات مورد توجه شهرداری تبریز است، خاطر نشان کرد: تملک اراضی مسیرگشایی های ۴۵ متری انقلاب و ایستگاه شماره شش خط دوم تبریز در کنار زمان‌بر بودن و با صرف انرژی و هزینه به پایان رسید به طوری که اولویت نخست شهرداری اتمام پروژه های مسیرگشایی‌ اصلی است.

وی با بیان اینکه اجرای مسیرگشایی های مورد تاکید شورای اسلامی شهر هم از دیگر اولویت‌های شهرداری تبریز است، یادآورشد: باتوجه به شرایط بافت موجود منطقه ۴ امسال برای اجرای مسیرگشایی این منطقه بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان کمک نقدی انجام گرفت.

شهردار تبریز از ارائه گزارش تفصیلی از آخرین وضعیت پروژه‌های مسیرگشایی در سه ماهه دوم امسال اشاره کرد و گفت: بر اساس معیار سال گذشته نیازمند ۸۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح تفصیلی در شهر هستیم.

مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تبریز نیز با بیان اینکه امسال برای اجرای مسیرهای پیشنهادی مسیرگشایی، ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است، افزود: در این راستا بودجه ویژه ای برای مسیرگشایی طرح نجات تبریز در منطقه یک در نظر گرفته شده است.

اکبر دنیادوست تملک ۶۵ هکتاری از باغات لاله را از دیگر اقدامات مطلوب این حوزه خواند و گفت: ۱۶ هکتار از تملک باغات لاله مانده که توافقاتی نیز در این مورد انجام یافته است.

وی بابیان اینکه فاز سوم اقدامات اجرایی توسعه باغ‌های چلبی و کلانتری در حا اجرا است، خاطر نشان کرد: اتصال یک خیابان ۲۴ متری به خیابان انقلاب و تملک خیابان شهید صمدی از دیگر پروژه های مسیرگشایی است که فرآیند اجرایی آن توسط شهرداری منطقه ۲ با تزریق ۲۳ میلیارد تومان به صورت غیرنقدی و ۲۰ میلیارد تومان نیز منابع نقدی تداوم دارد به طوری در سال گذشته ۳۵ ملک مورد توافق قرار گرفته است.

روح الله رشیدی، رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز به به ضرورت اهتمام شهرداری برای اتمام برخی مسیرگشایی های خرد در سطح مناطق دهگانه اشاره کرد.

حجت الاسلام سیدکاظم زعفرانچی‌لر عضو شورای اسلامی نیز با تاکید بر اهمیت اتمام برخی مسیرگشایی های که چندین سال مسکوت مانده است، تصریح کرد: برخی مسیرگشایی ها تنها در انتظار تملک یک یا ۲ پلاک ثبتی هستند که با شناسایی و رفع آنها می‌توان گره گشایی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رسول برگی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص اظهار کرد: مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب به مثابه بزرگترین مسیرگشایی تاریخ تبریز تکلیفی است که بر عهده شهرداری نهاده شده و ضرورت دارد، عملیات اجرایی این پروژه تسریع یابد.

وی همچنین به اهمیت تزریق به موقع منابع مالی از طرف مناطق معین با هدف تسریع در بهبود وضعیت پروژه های مسیرگشایی در مناطق کم‌برخوردار تاکید کرد.

علی نوای باغبان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز افزود: شهرداری گزارشی از اولویت ها، اقدامات و ساز و کار جذب و هزینه بودجه مربوط به مسیرگشایی ارائه دهد.

یاسین بجانی سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز بر ضرورت تسریع در اجرای مسیرگشایی های منطقه ۴ همچون مسیرگشایی شهید بی‌مثل، قطران شمالی و کوی ولایت تاکید کرد.

احد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز ضمن قدردانی جهت نامگذاری پروژه مسیرگشایی ۴۵ انقلاب که به نام شهید آیت الله آل هاشم مزین شد، خاطر نشان کرد: شهرداری از آخرین وضعیت پروژه‌ها شامل مسیرگشایی کرکج، مسیرگشایی شفیع زاده تا توانیر، مسیرگشایی کوی امامزاده در منطقه ۱، مفتح به انقلاب و معلم به سنتو در منطقه ۴، محله سنجران منطقه هشت، کوی پزشکان گزارش ارائه کند.

کد خبر: ۲۹۳٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha