۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
شهربازی مدرن گرگان نیازمند سرمایه گذار است
رئیس شورای شهر گرگان؛

شهربازی مدرن گرگان نیازمند سرمایه گذار است

گرگان- مهری، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: با توجه به کمبود اعتبارات شهرداری برای اجرا و تکمیل شهربازی مدرن در مساحت ۱۸ هکتار نیازمند به جذب سرمایه گذار هستیم.

عیسی مهری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در شورای شهر دوره ششم، اجرای پروژه های عمرانی با مقیاس های مختلف شهری و فرا شهری را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم عملکرد بهتری برای شهروندان در سطوح مختلف داشته باشیم.

رئیس شورای شهر گرگان گفت: در دوره پنجم شورای شهر پروژه های مانند شهربازی مدرن، بازار موزه هفت شهر به تصویب رسید و اما شهرداری گرگان برای اجرای این پروژه با کمبود اعتبارات مواجه است.

وی با اشاره به اینکه طبق وعده شهردار سابق پروژه شهر بازی مدرن باید در خرداد ماه ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسید، ادامه داد: در حال حاضر ۱۹۰ میلیارد تومان برای پروژه شهر بازی مدرن هزینه شده و نزدیک ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مهری با انتقاد به اینکه مکان یابی این پروژه می توانست در موقعیت مناسب تری باشد، خاطرنشان کرد: موقعیت های بهتری نیز برای اجرای این پروژه وجود داشت که هزینه های آن را کمتر می کرد.

وی افزود: این پروژه در فاز اول قرار بود با ۱۶۲ میلیارد تومان و طی یک دوره ۱۸ ماهه به سرانجام برسد اما در مدت سه سال که از این پروژه گذشته مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و تنها بخشی از آن اجرایی شده و پیش بینی من این است که این پروژه در فاز اول به ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

رئیس شورای شهر گرگان گفت: با توجه به تعدیلی که در اجرای این پروژه انجام می شود و افزایش روز به روز هزینه ها و مصالح که در کشور وجود دارد، اعتبارات برای تکمیل این پروژه نیز باید افزایش یابد.

مهری گفت: با توجه به افزایش اعتبارات تکمیل شهر بازی مدرن در یک مساحت ۱۸ هکتاری تکمیل این پروژه از توان شهرداری گرگان خارج است و نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم که متاسفانه تا کنون شهرداری گرگان نتوانسته سرمایه گذار جذب کند.

وی در خصوص پیشرفت پروژه بازار موزه هفت شهر نیز اظهار کرد: بازار موزه هفت شهر که یک پروژه سرمایه گذاری و مشارکتی است و پروژه در بلوار الغدیر شکل گرفته که حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی کار است و در مجموع می توان گفت هر دو پروژه روند کار عمرانی مناسبی ندارد.

کد خبر: ۲۴۲٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha