روش های افزایش اعتبار و قدرت دامنه سایت

روش های افزایش اعتبار و قدرت دامنه سایت

بر اساس آخرین تحقیقات و آمار در هر دقیقه حدود ۳۸۰ وبسایت طراحی، ساخته و وارد میدان رقابت گوگل می‌شوند.

به گزارش بازار، همیشه نمی‌توان از یک مسیر دائمی به نتایج مطلوب و موفقیت در بهینه سازی و یا سئو وب سایت برسیم. برای رسیدن بهد موفقیت نیاز به یک قطب نما داریم. قطب نمایی که تکنیک‌ها و روش‌های صحیح سئو را به ما نشان دهند. اعتبار و قدرت دامنه وب سایت قطب نمایی است که ما را در بهتر شدن در سئو کمک می‌کند. چگونگی افزایش اعتبار و قدرت دامنه یا Domain Authority سایت + ۴ تکنیک کاربردی آن عنوان مقاله ای است که در ادامه آن را می‌خوانید. بنابراین خواهشمندیم تا انتهای این مقاله همراه مجله محتوایار باشید.

مقدمه قدرت دامنه یا Domain Authority سایت

همین ابتدای مقاله می‌خواهیم شما را با یک جمله شگفت زده کنیم:

بر اساس آخرین تحقیقات و آمار در هر دقیقه حدود ۳۸۰ وبسایت طراحی، ساخته و وارد میدان رقابت گوگل می‌شوند.

اما این اعداد به شما چه ارتباطی دارند؟ اگر خوب دقت داشته باشید متوجه می‌شوید که هرچه تعداد وبسایت ها در فضای مجازی بیشتر شود، بررسی کیفیت آنها به ‌مراتب سخت‌تر می‌شود. بنابراین باید از کجا بدانیم که یک وب‌سایت نسبت به سایر وب سایت‌های مرتبط از عملکرد سئوی بهتری برخوردار است؟

آیا باید به تجربه کاربری و یا طراحی ظاهری آنها نگاه کنیم؟ آیا به لینک‌هایی که دریافت کرده‌اند؟ یا ببینیم که چه رتبه‌هایی در کلمات کلیدی پر جستجو دارند؟ همه این معیارها می‌توانند گزینه بسیار خوبی برای تعیین کیفیت یک وب‌سایت محسوب شوند. اما اگر قرار است که برای همه این موارد یک عدد یکسان داشته باشیم که تا حد زیادی معتبر باشد t باید از چه معیاری استفاده کنیم؟

راه حل شرکت MOZ برای مشخص کردن کیفیت وب سایت‌ها: اعتبار وقدرت دامنه یا Domain Authority سایت

در مبحث قدرت دامنه وب سایت همانند سنجش مهارت یک درس از نمره صفر تا ۲۰ عددی را برای آن در نظر می‌گیرند. دقیقاً برای یک وبسایت نیز از یک معیار برای سنجش کیفیت آن استفاده می‌کنیم.

این معیار دقیقاً همان اعتبار و قدرت دامنه یا Domain Authority سایت است که توسط شرکت ماز معرفی شد. این شرکت با دادن عددی بین ۰ تا ۱۰۰ به هر دامنه اعتبار وب‌سایت‌ها را پیش‌بینی می‌کند. این عدد به طور مستقیم از سوی گوگل معرفی نشده است. اما تعداد بسیاری از مدیران وب سایت‌ها در بحث آموزش بهینه سازی و سئو از افزایش اعتبار و قدرت دامنه یا Domain Authority سایت صحبت می‌کنند. اما عجله نکنی!.

اگر به عنوان‌های این مقاله نگاه کنید، متوجه می‌شوید که همه تلاش ما در راستای پاسخ به سؤالات شما درباره فاکتورهای ارزشمند و مهم درباره نحوه افزایش اعتبار و قدرت دامنه یا Domain Authority سایت است. بنابراین با ما همراه باشید تا شما را با موضوعات مهم و مرتبط با قدرت دامنه وب سایت آشنا کنیم.

چرا باید درباره اعتبار و قدرت دامنه یا Domain Authority سایت اطلاعات مناسبی کسب نماییم؟

این سؤال را از افراد علاقه مند به این حوزه پرسیدیم و اکثر جواب هایی که از آن‌ها گرفتیم، به طور عجیبی مشابه بود. رتبه دهی به وب سایت‌ها توسط الگوریتم‌های گوگل انجام می‌شود. معیارهای نمره دهی شرکت های دیگر نمی تواند در پیش‌بینی جایگاه وب سایت‌ها به ما کمک می‌کند. دلایل زیر می تواند شما را متقاعد کند که به اعتبار و قدرت دامنه یا Domain Authority سایت خود، توجه بیشتری داشته باشید.

دلیل شماره یک

زمانی که از قدرت دامنه یا Domain Authority سایت صحبت می‌کنیم، منظور ما این نیست که هر وب سایتی که نمره بالاتری کسب کند، رتبه بالاتری نیز در نتایج جستجو به دست خواهد آورد. بلکه بدان معنا است که این معیار مانند یک قطب نما راه درست را به ما نشان خواهد داد. یعنی اگر وب سایت شما با قوانین الگوریتم‌های گوگل سازگار باشد، قدرت دامنه یا Domain Authority سایت شما به عدد ۱۰۰ نزدیک‌تر خواهد بود. بنابراین قطب ‌نمای شرکت شما می‌تواند مانند قطب‌نمای شرکت گوگل عمل نماید.

دلیل شماره دو

از دیگر مزایای بررسی اعتبار و قدرت دامنه یا Domain Authority سایت این است که وقتی شما بدانید سایت شما از نگاه یک منبع معتبر مانند شرکت ماز، چه امتیازی گرفته است، اطلاعات معتبری نسبت به کیفیت واقعی سایت خود دریافت می‌کنید. در نتیجه می‌توانید نقاط ضعف وبسایت خود را شناسایی کرده و با انجام یک برنامه‌ریزی و استراتژی مناسب بازدیدکنندگان و مخاطبین بیشتری را روزانه وارد وبسایت خود نمایید.

دلیل شماره ۳

قدرت دامنه یا Domain Authority سایت در مقایسه بین سایت‌ها به شدت به شما کمک می‌کند. به عنوان نمونه اگر شما بخواهید وب‌سایت‌های رقبا را شناسایی کنید و از آنها به عنوان الگو استفاده نمایید، وبسایتی که قدرت دامنه بالاتری دارد می‌تواند به عنوان منبع خوبی برای الگوبرداری و الهام برای وبسایت شما مورد استفاده واقع شود. اما در نبود چنین عاملی شما تنها باید به اطلاعات شخصی خودتان اکتفا کرده و یک اشتباه کوچک می‌تواند ضربه‌های جبران ناپذیر و سنگینی را به استراتژی و برنامه ریزی بهینه سازی وبسایت شما وارد کند.

 آیا تنها منبع برای نمره دهی به وبسایت شما، اعتبار و قدرت دامنه  MOZ است؟

آیا تنها منبع برای نمره دهی به وبسایت شما، اعتبار و قدرت دامنه MOZ است؟

نخستین بار شرکت گوگل با استفاده از پیج رنک (PageRank) ماهیت نمره دادن به وب‌سایت‌ها را در رتبه دهی به سایت‌ها اعمال نمود. پس از مدتی گوگل به طور رسمی اعلام کرد که برای تعیین جایگاه وب‌سایت‌ها دیگر از پیج رنک استفاده نمی‌کند. پس از آن شرکت‌های زیادی برای طراحی نمونه‌های مشابه پیج رنک گوگل اقدام کردند.

در کنار شرکت ماز سایت ahrefs یکی از آژانس‌های بازاریابی معتبر است که از لحاظ تجربه و اعتبار در جایگاه خوبی قرار گرفته است. این سایت از ahref rank و پیج رنک مخصوص به خود برای آنالیز و تحلیل وب سایت‌ها استفاده کرد.

منابع دیگری مانند semrush وجود دارند که با استفاده از ابزارهای آنالیز مخصوص به خود فاکتورهای متعدد دیگری را برای تعیین کیفیت وب سایت‌ها تعریف می‌کنند. در اکثر موارد امتیازی که هر کدام از این ابزارها برای قدرت دامنه در نظر می‌گیرند، بسیار نزدیک به هم می‌باشد. از دلایلی که این نمرات به یکدیگر نزدیک هستند، عوامل تاثیرگذار در آنها است. در بخش‌های بعدی این عوامل را برایتان شرح خواهیم کرد.

معیار ارزشمند دیگر برای بررسی اعتبار و قدرت دامنه وب سایت: Spam Score

یکی دیگر از معیارهایی که می‌توان در کنار قدرت دامنه یا Domain Authority سایت با دقت بالایی میزان کیفیت وب سایت‌ها را تعیین نماید: اسپم اسکور است.

شرکت ماز برای اینکه از کاربردی بودن این فاکتورها مطلع شود، مسیر زیر را طی کرده است:

  • شناسایی ۲۷ خط قرمزی که در وب‌سایت‌های جریمه شده توسط گوگل تکرار شده‌اند.
  • اگر وب سایت شما به یکی از این ۲۷ مورد شبیه است یک امتیاز منفی میگیرید.
  • درصد بالای اسپم اسکور به معنی احتمال جریمه شدن وبسایت شما است.
  • اسپم اسکور بالا نشان دهنده این است که ساختار وب سایت شما با استفاده از روش‌های کلاه سیاه یا مخرب طراحی شده است.

برای اینکه متوجه شوید این تکنیک‌ها دقیقاً چه مواردی را شامل می‌شوند، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 عوامل تاثیرگذار در قدرت دامنه یا Domain Authority سایت کدامند

عوامل تاثیرگذار در قدرت دامنه یا Domain Authority سایت کدامند؟ یا قدرت دامنه وب سایت چگونه محاسبه می‌شود؟

تصور کنید که قدرت دامنه یا Domain Authority سایت شما پایین است و شما می‌خواهید این عدد را افزایش دهید. نخستین چیزی که به ذهن شما می‌رسد این است که:

شرکت ماز چه عواملی را در تعیین قدرت دامنه وب سایت مؤثر می‌داند؟

از مهم ترین فاکتورها در تعیین قدرت دامنه یا Domain Authority سایت بک لینک‌ها هستند.

این بدان معنا نیست که بدون انجام هیچ تحقیقی، بک لینک‌های زیاد و بی کیفیت دریافت کنید. در واقع شما باید به جای کمیت و تعداد لینک‌های ورودی وبسایت خود به اعتبار آنها از نگاه گوگل دقت کنید. زمانی یک لینک از دید گوگل مطمئن و قابل اعتماد است که از دامنه‌هایی با اعتبار و عمر بالا که اسپم اسکور پایینی دارند، گرفته شده باشد.

علاوه بر لینک سازی در تعیین اعتبار یک وب‌سایت، عوامل متعدد دیگری نقش دارند که در زیر آنها را برایتان بیان خواهیم کرد.

عوامل مؤثر در تعیین اعتبار و قدرت دامنه یا Domain Authority سایت

  • وب سایت‌های شما از شبکه‌های اجتماعی، سیگنال های مثبت و قوی دریافت کنند.
  • هر چقدر عمر دامنه شما بیشتر باشد، شانس بیشتری برای قدرت دامنه یا Domain Authority سایت بالا خواهید داشت.
  • مردم به کسب و کار و برند شما در فضای آنلاین اشاره کرده باشند.
  • کاربران زیادی نام برند و کسب و کار شما را جستجو کنند.

روش‌هایی برای بررسی اعتبار و قدرت دامنه یا Domain Authority سایت

به آدرس ماز moz.com بروید. پس از اینکه سایت خود را در سایت ماز ثبت نام کردید و وارد حساب کاربری خود شدید، می‌توانید از لینک اکسپلور ارزش دامنه خود را بررسی کنید. پس از اینکه وارد لینک اکسپلور شدید، آدرس دامنه خود را وارد نمایید.

در این قسمت شما می‌توانید اطلاعاتی شامل: تعداد لینک‌های ورودی، اعتبار و قدرت دامنه یا Domain Authority سایت خود را مشاهده کنید. اگر دیدید که اعتبار وبسایت شما نمره بالایی ندارد، نگران نباشید. چرا که اکثر دامنه‌های موجود در ایران ارزش دامنه بالایی ندارند. اکثراً وب سایت‌های خبری اعتبار و قدرت دامنه یا Domain Authority سایت بالایی دارند. علاوه بر آن می‌توان یک عدد میانگین مناسب برای این عامل در نظر گرفت. زیرا هر وبسایت با توجه به نوع کسب و کاری که دارد باید با گروه وب سایت‌های مرتبط با خودش مقایسه شود.

علل افزایش اعتبار و قدرت دامنه یا Domain Authority سایت

ممکن است که در ابتدا این سؤال برایتان عجیب باشد و از خود بپرسید:

حالا که این معیار نشان دهنده ارزش و کیفیت وب سایت است و از آن برای مقایسه عملکرد بهتر سئو استفاده می‌شود. من هم می‌خواهم قدرت دامنه وب سایت خود را افزایش دهم.

بگذارید بار دیگر به شما بگویم که قدرت دامنه یا Domain Authority سایت نمی تواند تنها مرجع کافی برای ارزیابی سئو یک وبسایت باشد. چرا که این مقیاس فقط عملکرد خوب یک سایت را در حوزه لینک سازی خارجی نشان می‌دهد اما برای کسب رتبه در کلمات کلیدی مشخص تضمینی نیست. یعنی اگر اهداف خود را تنها بر روی قدرت دامنه وب سایت بالا قرار دهید، حتما خروجی شما منجر به افزایش رتبه در نتایج جستجوگر گوگل نخواهد بود.

آیا اعتبار و قدرت دامنه یا Domain Authority سایت کاربردی ندارد؟

همانند تمام معیارهای سئو، این عدد زمانی مفید است که بدانید با چه اهدافی از آن استفاده می‌کنید. قدرت دامنه یا Domain Authority سایت به تنهایی کاربرد چندانی ندارد. اما می‌تواند در آنالیز و شناسایی سایر رقبا به شما کمک شایانی کند. به بیان دیگر اگر بدانید که ارزش وب سایت شما ۳۰ است به تنهایی ارزشی ندارد. اما اگر بدانید قدرت دامنه وب سایت شما سی و سایر رقبای شما در بازه ۵۰ تا ۶۰ در نوسان هستند، می‌تواند برای شما کاربردی و مفید واقع شود.

کاربردی‌ بودن بدان معنا است که می‌توانید با آنالیز و بررسی وب سایت با قدرت دامنه بالاتر، ساختار و استراتژی و ساختار سئو وبسایت خود را بازبینی کرده و در صورت نیاز آن را تغییر دهید. اگر به این نتیجه رسیدید، راهنمای جامع را در ادامه این مقاله برایتان آماده کرده‌ایم که به کارتان می‌آید.

4 روش مؤثر برای افزایش اعتبار و قدرت دامنه یا Domain Authority سایت

۴ روش مؤثر برای افزایش اعتبار و قدرت دامنه یا Domain Authority سایت

حال که از همه معیارهای تاثیرگذار در قدرت دامنه تا روش مشاهده آن را برایتان بیان کردیم، نوبت به آن می‌رسد که آستین خود را بالا زده و با روش‌هایی که به شما معرفی می‌کنیم، گام‌های مثبتی را برای افزایش قدرت دامنه وب سایت خود بردارید.

  • بر روی سئوی خارجی و یا لینک پروفایل وبسایت خود کار کنید.
  • سئو داخلی (On-Page) وبسایت خود را بهینه سازی کنید.
  • سوشیال سیگنال‌های وبسایت خود را افزایش دهید.
  • از سلامت سئو تکنیکال وب سایت خود اطمینان حاصل کنید.

خود را برای دشوارترین، مهمترین، تاثیرگذارترین و در عین حال رؤیایی‌ترین روش‌های افزایش قدرت دامنه وب سایت آماده کنید.

روش‌های افزایش اعتبار و قدرت دامنه یا Domain Authority سایت

  • سئوی داخلی
  • سئو خارجی
  • سئو تکنیکال
  • شبکه‌های اجتماعی

گنجینه‌ای فراموش شده که باید جدی گرفته شود: سئو داخلی

بسیاری از مدیران وب سایت‌ها تنها به عوامل بیرونی وبسایت خود توجه میکنند و مهم‌ترین اهداف خود را دریافت لینک از وب سایت‌های متعدد می دانند. در حالی که گنجینه‌ای ارزشمند را فراموش کرده‌اند. این گنجینه‌های ارزشمند همان لینک سازی داخلی است. یعنی اینکه ساختار داخلی وب سایت شما به گونه‌ای باشد که هم کاربر و هم گوگل آن را به آسانی درک کرده و متوجه محتوا و مطالب آن شود.

لینک سازی داخلی به طرز دقیقی شامل دسترسی آسان، راحت و سریع به بخش‌های منوی اصلی سایت، هدر، و فوتر سایت، سایدبار صفحات داخلی و مطالب و محتوای مقالات است. شاید تعجب کنید اما تأثیر و ارزش لینک‌های داخلی دقیقاً به اندازه بک لینک‌هایی است که از سایر وب سایت‌ها دریافت می‌کنید.

نکات مرتبط برای داشتن سئو داخلی مورد پسند گوگل و کاربر

توجه به نکات زیر می‌تواند به شما در داشتن یک سئو داخلی مورد پسند گوگل و کاربر کمک شایانی کند.

  • توضیحات متا و عنوان صفحات برای کاربر و گوگل قابل درک و فهم باشد.
  • از تگ عنوان (H۱، H۲، H۳ و غیره) به طرز صحیح و درستی استفاده نمایید.
  • در محتوا و مطالب مقالات از کلمات کلیدی مترادف و هم خانواده استفاده کنید.
  • لینک دهی به صفحه مقالات و یا دسته بندی‌های مهم در محتواها را در نظر داشته باشید.

نیروی پشتیبانی هوایی را فراموش نکنید: سئو خارجی

گوگل سعی می‌کند که میزان رضایت کاربران از محتوای شما را تخمین بزند. یکی از تکنیک‌های الگوریتم رنک برین برای تعیین میزان رضایت کاربران دریافت لینک‌های ارزشمند از سایر وب‌سایت‌های معتبر با موضوعات مرتبط است. هر چقدر که صفحات وب سایت شما از طریق سایر وبسایت های دیگر پیشنهاد و معرفی شوند؛ یعنی اعتبار و ارزش وب سایت شما در فضای اینترنت بیشتر است.

از مفاهیم مهم در لینک سازی خارجی، اطلاعات مربوط به لینک سازی وب سایت و یا لینک پروفایل است.

یک سایت زمانی لینک پروفایل Link Profile قوی دارد که:

  • از وب سایت‌های معتبر با قدرت دامنه یا Domain Authority سایت لینک داشته باشند.
  • بک لینک ها از وب‌سایت‌هایی گرفته شده باشند که از لحاظ موضوعی مشابه هستند.
  • لینک سازی های مخرب و یا اسپم وجود نداشته باشد. (اسپم اسکور پایین)
  • به جای این که از یک وب سایت تعداد لینک‌های بالا بگیرید، از چندین وب سایت تنها یک لینک بگیرید.

آگاهی از تکنیک‌های مختلف لینک سازی، یکی از پیش نیازهای مهم در سئو خارجی است. به شما توصیه می‌کنیم که در زمینه آموزش لینک سازی اطلاعات کافی و مناسب کسب نمایید.

برای افزایش قدرت دامنه وب سایت، چگونه لینک پروفایل سایت خود را قوی‌تر کنید؟

لینک سازی طبیعی را جایگزین خرید بک لینک کنید: هر زمان محتوای موجود در وب سایت شما از لحاظ کیفیت در بالاترین سطح خود قرار داشته باشد و بتواند اطلاعات به روز، کاربردی و مفید را به کاربران اضافه کند، یک قدم به لینک سازی طبیعی نزدیک‌تر شده‌اید.

لینک‌های مخربی که وارد وبسایت شما می‌شوند را شناسایی و حذف کنید

لینک‌های مخربی که وارد وبسایت شما می‌شوند را شناسایی و حذف کنید

برای شناسایی لینک های مخرب و اسپم می‌توانید از ابزارهای آنالیز لینک استفاده نمایید و یا به صورت دستی لینک‌های ورودی را بررسی کنید. سپس از وبسایتی که به شما لینک داده است درخواست نمایید تا لینک را بردارد. در غیر این صورت می‌توانید با تگ های nofollow بک لینک مورد نظر را بی اثر کنید. اگر با هیچ یک از موارد بالا به پاسخ مناسب نرسیدید، می توانید از ابزار Google Disavow در سرچ کنسول اقدام به حذف لینک های ورودی نمایید.

دادن رپورتاژ آگهی برای آگاهی از برند

اکثر مدیران وب سایت‌ها از رپورتاژ های خبری در وب سایت‌های معتبر استفاده می‌کنند. اما عدم آگاهی از چگونگی انجام آن سبب می‌شود به موفقیت نرسند.

خرید رپورتاژ مانند نوعی دوپینگ برای وب سایت شما است. به این نکته دقت داشته باشید که دوپینگ برای ورزشکارانی مؤثر است که در رقابت نزدیک با یکدیگر هستند و برای کسب رتبه اول مبارزه می‌کنند.

ستون فقراتی که نیاز به مراقبت دارد: سئو تکنیکال

از مهم ترین و اولین گام‌ها برای داشتن یک وب سایت با اعتبار و قدرت دامنه وب سایت خوب، توجه به المان‌ها و ساختار صفحه استفاده شده در کدنویسی و اجرای آن است. کدهای html وظیفه دارند تا علاوه بر نمایش صحیح اطلاعات به کاربران، کاری کنند که درک مطالب و محتوای وب سایت برای ربات‌های گوگل ساده‌تر باشد.

«خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا میرود دیوار کج»

به این ضرب المثل معروف دقت کنید: «خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا میرود دیوار کج» در این مورد یک نمود عینی پیدا می‌کند. زیرا اکثر وب‌سایت‌هایی که در زمینه تهیه محتوای دسته اول خوب عمل می‌کند به دلیل داشتن ساختار نامناسب کد نویسی، نمی‌توانند جایگاه مناسبی را در نتایج گوگل کسب کنند.

برای داشتن سئو تکنیکال نقشه راه زیر را در نظر داشته باشید

  • نقشه وب سایت خود (Sitemap xml) را بر روی موتور جستجوگر گوگل بهینه سازی کنید
  • تنظیمات فایل txt را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که گوگل به همه قسمت‌های وب سایت شما دسترسی دارد.
  • از زبان نشانه گذاری (Schema) برای درک بهتر محتوای وب سایت‌ها توسط گوگل استفاده نمایید.
  • از ریسپانسیو یا موبایل فرندلی بودن و سرعت وبسایت خود مطمئن شوید.
  • گوگل صدای سوشیال را خوب می‌شنود: شبکه‌های اجتماعی

همیشه درباره تأثیر شبکه‌های اجتماعی در بهینه سازی و سئو وب سایت بحث بوده است. اما نفوذ شبکه‌های اجتماعی در سئو روز به روز در حال افزایش است. از علت‌های تأثیرپذیری میتوان به سیگنال‌های واقعی که از سمت سوشیال مدیا دریافت می‌شود اشاره کرد. این سیگنال‌ها تا حدود زیادی می‌تواند عملکرد الگوریتم‌های گوگل را برای کاربران جستجوی اینترنتی بهینه سازی کند تا در نهایت نتایج دقیق‌تری در اختیار کاربران قرار بگیرد.

اگر یک صفحه از وب سایت دارای سیگنال بالایی از شبکه‌های اجتماعی باشند بدان معنا است که مطالب آن توسط افراد بسیاری به اشتراک گذاشته شده است. این موضوع می‌تواند به بهبود اعتبار صفحه و پیج رنک کمک نماید. این اعتبار دامنه وب سایت به قدرت دامنه وب سایت یا دامین اتوریتی یک سایت نیز منتقل می‌شود. هرچقدر اعتبار دامنه یک ساعت بیشتر باشد گوگل نیز اطمینان بیشتری به محتوای موجود در آن می‌کند. در نتیجه جایگاه بهتر و بالاتر را برای وب سایت در نظر می‌گیرد.

 با صرف زمان کم در شبکه‌های اجتماعی، تأثیرات و ارزش آنها را برای لینک سازی و در نتیجه رشد افزایش دامنه وب سایت احساس خواهید کرد.

نکته

با صرف زمان کم در شبکه‌های اجتماعی، تأثیرات و ارزش آنها را برای لینک سازی و در نتیجه رشد افزایش دامنه وب سایت احساس خواهید کرد. هر شبکه اجتماعی و یا فعالیتی لزوماً بر بهینه سازی و سئو وب سایت تأثیرگذار نیست. برای موفقیت در این زمینه شما باید یک برنامه‌ریزی منظم و یک استراتژی مناسب در تولید و توزیع محتوا داشته باشید. با چنین دیدگاهی به مرور زمان سیگنال‌های سوشیال شما در گوگل فریاد زده و می‌تواند در نهایت منجر به ارزشمندی وبسایت شما شود.

حقایقی درباره قدرت دامنه یا Domain Authority سایت

امتیاز DA ارتباطی به جریمه‌های گوگل ندارد. یعنی اگر وب سایت توسط گوگل جریمه شده باشد جایگاه خود را در کلمات کلیدی ارزشمند از دست می‌دهد، اما ممکن است که همچنان ارزش دامنه بالای خود را حفظ کند. الگوریتم‌های گوگل تعداد بسیاری از فاکتورها چیزی در (حدود ۳۰۰ مورد) را برای رتبه بندی وب سایت در نظر می‌گیرند. این در حالی است که قدرت دامنه وب سایت یا دامین اتوریتی شرکت ماز چیزی حدود ۵۰ فاکتور را مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهد.

رشد قدرت دامنه بر اساس مقیاس نمودار لگاریتمی است

رشد قدرت دامنه یا Domain Authority سایت بر اساس مقیاس نمودار لگاریتمی است. این بدان معنا است که رسیدن از ۳۰ به ۴۰ بسیار آسان‌تر از رسیدن ۶۰ به ۷۰ است. به بیان دیگر هر چقدر که در این نمودار بالاتر بروید، رقابت دشوارتر می‌شود. قدرت دامنه یا Domain Authority سایت به طور نامنظم در حال تغییر است. بنابراین نمی‌توان گفت که این امتیاز برای بررسی و ارزیابی سئو در نظر گرفته می‌شود. اما برای مقایسه کیفیت لینک سازی دو سایت می‌توان از قدرت دامنه یا Domain Authority استفاده نمود.

تغییر قدرت دامنه وبسایت کار دشواری است. یعنی شما نمی‌توانید با انجام چندین بهینه‌سازی یا لینک سازی به سرعت نتایج آن را در اعتبار دامنه وبسایت ببینید. افزایش این عدد نیازمند فاکتورهای بسیار زیادی است که تنها با گذشت زمان به آنها خواهید رسید.

ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه مجله محتوایار بودید. امیدواریم که از مطالعه مطالب گفته شده نهایت لذت را برده باشید و مطالب برایتان مفید، آموزنده و کاربردی واقع شده باشند. همچنین در صورت تمایل برای مطالعه سایر مطالب مربوط به کسب و کار اینترنتی، بازاریابی آنلاین و تجارت الکترونیک می‌توانید به لینک‌های قرار داده شده در زیر مراجعه نموده و از این طریق اقدام افزایش اطلاعات خود در این حوزه نمایید.

کد خبر: ۲۳۸٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha