۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
شفافیت زایی و مقررات زدایی برای مبارزه با مفاسد
یادداشت

شفافیت زایی و مقررات زدایی برای مبارزه با مفاسد

مجلس شورای اسلامی باید در راستای شفاف شدن فعالیت ها، پاسخگویی، اطلاع رسانی و شایسته سالاری مدیران عمل کند. تاکید بر این موضوع، محتوای یادداشت اختصاصی جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس برای «بازار» است که متن آن در زیر می آید.

جعفر قادری؛ بازار: پدیده فساد در تمام ادوار، گریبانگیر دولت‌ها و نحوه پیشگیری و مبارزه با آن دغدغه بسیاری از متفکران و اندیشمندان بوده است و قدمتی به اندازه تمدن‌ها دارد و اکنون نیز یکی از مسائل مهم و بحران‌زا در بسیاری از کشورهای جهان است

بخشی از مفاسد در کشور به دلیل مغایرت های قانونی است. مجلس شورای اسلامی می تواند در این زمینه کار جدی انجام دهد، مجلس باید در تنقیح قوانین به سمت مقررات زدایی برود و  در این زمینه تلاش کند.

همچنین مجلس شورای اسلامی باید در راستای شفاف شدن فعالیت ها و پاسخگویی و اطلاع رسانی و شایسته سالاری مدیران عمل کند تا مدیران کمتر به سمت فساد روند، فرایندها باید بیشتر تلاش برای چنین مجلسی باشد.

شرایط باید به سمت جدا شدن از افراد و متکی شدن به شیوه سیستم متکی شود، رفع ابهام ها نقش عمده ای از راهکارهای عملیاتی پیشگیری و مقابله با مفاسد اقتصادی است، ساده سازی قوانین زمینه برای سو استفاده هایی که منجر به ایجاد مفاسد اقتصادی می شود را از بین می برد.

اصلاح برخی از ساختارهای اداری می تواند در کاهش مفاسد تاثیر گذار باشد در این زمینه مجلس می تواند نقش نظارتی را ایفا کند و مانع ایجاد اینگونه مفاسد اقتصادی در کشور شود.

 شفافیت یکی از راهکارهای مبارزه با فساد است که در این راستا مجلس شورای اسلامی گام های خوبی را برداشته است که از جمله آن می توان به طرح شفافیت اشاره کرد که در مجلس یازدهم کلید خورده اس.ت

مجلس شورای اسلامی تلاش می کند با شفافیت زایی و مقررات زدایی به سمت حل مفاسد اقتصادی در کشور برود و در این راستا نقش نظارت گونه خود را به درستی ایفا خواهد کرد.

کد خبر: ۲۳٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha