۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
۱۸سقوط در ۱۹ ماه؛ بازار خودروی چین در سراشیبی
پیش بینی افت دودرصدی فروش خودرو برای ۲۰۲۰

۱۸سقوط در ۱۹ ماه؛ بازار خودروی چین در سراشیبی

بر اساس جدیدترین گزارشات آماری، فروش خودرو درچین، بزرگترین بازار خودروی جهان، دومین سقوط سالانه را در دسامبر ۲۰۱۹ در پرونده اقتصادی خود ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از چاینا دیلی، کاهش فروش خودرو در چین در ماه دسامبر نیز ادامه پیدا کرد تا دومین سال افت متوالی خود را تجربه کند.

بر اساس گزارش اتحادیه خودروی سواری چین، فروش مدل‌های سدان، شاسی‌بلند، مینی‌ون و چند منظوره در ماه گذشته ۳.۶ درصد افت کرد و به ۲.۱۷ میلیون خودرو رسید.

گفتنی است که این کاهش فروش، نشانگر هجدهمین سقوط در ۱۹ ماه گذشته بوده و تنها ماه رشد فروش ماه ژوئن است که در آن خودروسازان برای خالی کردن انبارهای خود تخفیف‌های بزرگی ارائه دادند.

شایان ذکر است که بر اساس پیش بینی اتحادیه تولیدکنندگان اتومبیل چین، فروش خودرو در سال ۲۰۲۰ با افت ۲ درصدی روبرو  می شود و سومین سال متوالی افت فروش به ثبت می رسد. بر اساس گزارشات این سازمان افت فروش خودرو درس ال ۲۰۱۹ برابر با ۷.۵ درصد بوده است، در حالی که در ۲۰۱۸ این افت برابر با ۶ درصد بوده است.

 با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین صنایع زیرمجموعه بخش فناوری در جهان صنعت خودروسازی است، روند نزولی اقتصاد جهان بر عملکرد کسب و کار خودروسازان و خودرو فروشان در تمام جهان تاثیر گذاشته و آنها را با مشکلات عمده ای رو برو کرده است.   

کد خبر: ۲٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha