۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
میزان تولید عسل در استان کردستان ۳۰ درصد افزایش یافت
معاون جهاد کشاورزی کردستان:

میزان تولید عسل در استان کردستان ۳۰ درصد افزایش یافت

سنندج – معاونی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: میزان تولید عسل استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کردستان، فرزاد معاونی با اشاره به انجام سرشماری زنبورستان های استان در تاریخ ۱۶ تا ۲۸ مهر امسال، از رشد مطلوب تولید عسل و تعداد کلنی در زنبورستان های استان خبرداد.

وی ضمن اشاره به شمار تعداد کلنی های استان کردستان، افزود: براساس این سرشماری، ۲۷۸ هزار کلنی در استان وجود دارد که از این تعداد ۹۷ درصد آن مدرن و سه درصد آن بومی است.

وی با اعلام اینکه امسال در مجموع دو هزار و ۴۳۵ تن عسل در استان کردستان تولید شده است، گفت: ۲ هزار و ۴۱۵ تن آن مربوط به کلنی های مدرن و ۲۰ تن هم مربوط به کلنی های بومی بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه میانگین تولید عسل در کلنی های مدرن استان ۸.۶ کیلوگرم و در کلنی های بومی ۲.۹ کیلوگرم بود، یادآور شد: هفت هزار و ۲۱۳ زنبورستان در استان وجود دارد که نسبت به پارسال ۲.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: از لحاظ تعداد کلنی بیشترین آمار به ترتیب مربوط به شهرستان های سنندج، دیواندره، کامیاران و مریوان و از نظر تولید هم بیشترین میزان مربوط به شهرستان سقز بود.

معاونی با اشاره به اینکه امسال ۲۵۷ کیلوگرم ژل رویال هم در استان تولید شد، گفت: یکی از طرح های اولویت دار استان توسعه زنبورداری است که این مهم طی چند سال اخیر به صورت جدی دنبال و پیگیری می شود.

کد خبر: ۱۹۱٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha