۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
بهترین زمان کشت کلزا در گلستان، نیمه مهر ماه است
رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان:

بهترین زمان کشت کلزا در گلستان، نیمه مهر ماه است

گرگان -موسی خانی، رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان گفت: بهترین زمان کشت کلزا نیمه مهرماه است و کشاورزان به مراکز جهاد کشاورزی در استان برای دریافت معرفی‌نامه تحویل بذر مراجعه کنند.

علی موسی خانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در ۳۲ مرکز تعاونی روستایی استان بذر کلزا در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان افزود: این بذرها یارانه دار بوده و کشاورزان برای تهیه بذر موردنیاز خود به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کرده و معرفی‌نامه دریافت کنند.

وی ادامه داد: برای هر هکتار چهار کیلوگرم بذر نیاز است و کشاورزان می‌توانند اراضی خود را در این روزها برای کشت آماده کنند.

موسی خانی یادآورشد: باتوجه‌به اینکه در استان ادوات کشت مستقیم وجود دارد آن‌ها می‌توانند برای حفظ بقایای خاک به‌ویژه در مناطق دیم کشت مستقیم انجام دهند.

به گفته وی، در سال گذشته ۴۲ هزار هکتار سطح زیر کشت کلزا در استان بوده که نزدیک به ۵۸ هزار تن محصول برداشت شده است.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: استان گلستان رتبه نخست تولید دانه روغنی کلزا را در کشور دارد.

وی در خاتمه یادآور شد: کلزا محصولی است که از دانه آن روغنی مفید و گیاهی به دست می‌آید و از کنجاله آن برای خوراک دام استفاده می‌شود به همین خاطر کشت آن به کشاورزان توصیه می شود.

کد خبر: ۱۷۸٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha