۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
ضریب نفوذ دانش کشاورزی در گلستان نسبت به استان های محروم هم ضعیف تر است
محقق مروج ارشد کشاورزی:

ضریب نفوذ دانش کشاورزی در گلستان نسبت به استان های محروم هم ضعیف تر است

گرگان- مبشری، محقق مروج ارشد کشاورزی گفت: ضریب نفوذ دانش در گلستان نسبت به استان های محروم هم ضعیف تر است و کشاورزان بیشتر معیشتی فکر می کنند.

محمد تقی مبشری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گلستان جزو نادر اقلیم های کشور است که تیپ خاصی از اکوسیستم را دارد و همچنین جزو سه استان اول تولید در کشور محسوب می شود.

محقق مروج ارشد کشاورزی در سطح کشور افزود: با توجه به اینکه گلستان ظرفیت آنچنانی در پیشرفت صنایع ندارد لذا کشاورزی اقتصاد اول استان به حساب می آید.

وی گفت: مدیریت ضعیف طی سال های اخیر در استان گلستان باعث شد تا کشاورزی استان آسیب ببیند.

وی با تاکید به اینکه شاه کلید توسعه در استان مدیریت درست است، گفت: اهمیت مدیران استانی کمتر از وزیر جهاد کشاورزی نیست، متاسفانه کمک نگرفتن از بخش خصوصی زوال این بخش را در گلستان رقم زد.

مبشری تصریح کرد: علی رغم اینکه گلستان ۴۵ روز در سال امنیت غذایی کشور را تامین می کند اما سهم این استان از درآمد های سرانه بسیار پایین است.

بازنشسته مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با تاکید به اینکه پاشنه آشیل الگوی کشت توجه به اقتصاد و معیشت کشاورز است، افزود: ضریب نفوذ دانش در گلستان نسبت به استان های محروم هم ضعیف تر است و کشاورزان بیشتر معیشتی فکر می کنند.

کد خبر: ۲۹۶٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha