۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
کشاورزان در ایران نه تنها یارانه نمی گیرند بلکه یارانه هم می پپردازند
بازرس انجمن ملی سیب زمینی کشور:

کشاورزان در ایران نه تنها یارانه نمی گیرند بلکه یارانه هم می پپردازند

گرگان- مقصودلو، بازرس انجمن ملی سیب زمینی کشور گفت: کشاورزان در کشور ما نه تنها یارانه ای دریافت نمی کنند بلکه این صنف به منظور حمایت از مصرف کنندگان باید یارانه نیز بپردازند.

محمدرضا مقصودلو در میزگرد «مطالبات فعالان کشاورزی گلستان از دولت چهاردهم» که در دفتر خبرگزاری بازار گلستان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه دولت با تصمیمات خلع الساعه شرایط کشاورزی را با بحران مواجه کرده است و یکی از آنها می تواند وضع عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی و ایجاد چالش های فراوان برای تولیدکنندگان این بخش باشد.

بازرس انجمن ملی سیب زمینی کشور با گله مندی از وضع موجود گفت: نه تنها حمایتی از سوی دولت در بخش کشاورزی وجود ندارد بلکه با وضع قوانین آنی و بدون تفکر چوب لای چرخ پیشرفت این صنعت گذاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان با کمترین هزینه اشتغالزایی ایجاد می کنند اما متاسفانه حمایتی از این حوزه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تصمیمات بدون پشتوانه مشکلات زیادی در حوزه کشاورزی ایجاد کرده که امیدواریم دولت چهاردهم به این مساله توجه ویژه داشته باشد.

مقصودلو یاد آور شد: از دولت جدید انتظار داریم یک نماینده از تشکل های بخش کشاورزی در مجلس وجود داشته باشد تا زمانی که می خواهند قانون وضع شود تا از نگاه تخصصی کارشناسان و فعالان این حوزه بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد این هستیم آقایان در اتاق دربسته برای کشاورزان تصمیم گیری می کنند، افزود: در دولت جدید باید از فعالان و تشکل های بخش کشاورزی استفاده و از اطلاعات و دانش آنهایی که دستی بر آتش دارند برای وضع قوانین بهره مند شود.

به بالا بودن نرخ بهره بانکی در حوزه کشاورزی

نائب رئیس انجمن سیب زمینی کاران گلستان در ادامه به بالا بودن نرخ بهره بانکی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: تمام کشورها برای استمرار امنت غذایی به تولید یارانه می دهند چرا که اگر این اقدام انجام نشود ذاتا تولید در هیچ جای دنیا مقرون به صرفه نیست.

مقصودلو تاکید کرد: کشاورزان در کشور ما نه تنها یارانه ای دریافت نمی کنند بلکه این صنف به منظور حمایت از مصرف کنندگان باید یارانه نیز بپردازند.

وی نبود چشم انداز کشت را از دیگر مشکلات حوزه بخش کشاورزی برشمرد و گفت: در کشور ما محصولات بر اساس عرضه و تقاضا کشت می شود و متاسفانه فاقد کشاورزی مدرن و صنعتی هستیم.

این کارشناس بخش کشاورزی ادامه داد: هر استان قابلیت خود را دارد و ما در بهترین استان زندگی می کنیم چرا که تنها استانی هستیم که در یک بازده زمانی یک ساعته به چهار اقلیم دسترسی داریم.

وی با تاکید بر این مساله که با توجه به پتانسیل های بالقوه ای که داریم گلستان چهارمین استان فقیر کشور است و حق ما این نیست‌، یادآور شد: چرا باید اینگونه باشد؟ اگر مدیران ضغیف باعث و بانی این وضعیت هستند باید قاتع برخورد شود و پاسخگو باشند.

کد خبر: ۲۹۶٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha