۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
نرخ بیکاری در مازندران تک رقمی است
استاندار مازندران:

نرخ بیکاری در مازندران تک رقمی است

ساری - استاندار مازندران، نرخ بیکاری را در استان تک رقمی بیان کرد و گفت: این نرخ در مجموع کمتر از میزان کشوری است.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان بعدازظهر یکشنبه در بازدید از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی ساری با اشاره به رشد مشارکت اقتصادی و کاهش آمار بیکاری در استان، اظهار داشت: میزان نرخ بیکاری پاییزی در استان از میانگین کشوری هشت دهم درصد کمتر بوده است.

وی با بیان اینکه آمار بیکاری پاییزی در استان با اجرای طرح های اقتصادی کاهش یافته است از بازگشت به مدار تولید ۱۰۰ واحد تولیدی و اقتصادی در استان خبر داد و گفت: آمار مشارکت اقتصادی در استان نیز نسبت به کشور وضعیت مطلوبی دارد و به بیش از ۴۳ درصد رسیده است.

وی با عنوان اینکه طبق آمارها، نرخ مشارکت اقتصادی در استان در پاییز نسبت به تابستان امسال رشد داشته اما در مقایسه با پاییز سال قبل دو دهم درصد کاهش داشته است گفت: میزان سرمایه گذاری صنعتی در استان تا پایان سال جاری به بیش از دو هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

حسین زادگان افزایش مصرف برق صنعتی را از دیگر نشانه ها رشد و رونق تولید و کسب و کار در استان بیان کرد و گفت: در ۹ ماه امسال بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه صنعتی در استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۴ برابر بوده است.

استاندار مازندران، همچنین از رایزنی و برنامه ریزی برای ایجاد بزرگترین شهرک صنعتی در شرق استان به مساحت هزار هکتار خبر داد و گفت: این اجرای این طرح میزان اراضی صنعتی به سه هزار هکتار خواهد رسید.

کد خبر: ۱٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha