۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
آغاز چین دوم برگ سبز چای| ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن چای خشک تولید شد
رئیس سازمان چای کشور اعلام کرد؛

آغاز چین دوم برگ سبز چای| ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن چای خشک تولید شد

رئیس سازمان چای کشور از آغاز برداشت چین دوم برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران خبرداد و گفت: ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن چای خشک تولید شد.

به گزارش بازار از وزارت جهاد کشاورزی، حبیب جهانساز به رشد ۲۰ درصدی تولید برگ سبز چای طی سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: حمایت دولت سیزدهم از محصول چای در قالب سهم ۲۵ درصدی پرداخت بهای برگ سبز چای و افزایش قیمت تضمینی به ۱۸ هزار تومان در سال جاری، پرداخت به موقع مطالبات و ارائه تسهیلات از محل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای و برنامه‌های مدون سازمان چای کشور برای بهزراعی، بهسازی و احیای باغات رها شده، موجب افزایش محصول در این سال‌ها شده است.

رئیس سازمان چای کشور از تولید ۱۱ هزار و ۷۹۳ تنی چای خشک در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۵۲ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شد که ارزش ریالی این میزان برداشت بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که بالغ بر ۳۴۷ میلیارد تومان در وجه چایکاران پرداخت شده است.

جهانساز با اشاره به آغاز برداشت چین دوم (تابستانه) از چایکاران خواست با توجه به شرایط آب و هوایی با برداشت به موقع برگ سبز چای در تولید چای خشک کیفی در جهت اعتلای صنعت چای کشور و افزایش مصرف چای داخلی باکیفیت، کمک کنند.

کد خبر: ۲۹۲٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha