۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
خیلی از کسب و کارها تحت تأثیر بحران کرونا تغییر دائمی خواهند کرد
مشاور حوزه امور مالی:

خیلی از کسب و کارها تحت تأثیر بحران کرونا تغییر دائمی خواهند کرد

سماواتی، مشاور حوزه امور مالی با تصریح بر اینکه حداقل تا پایان سال درگیر کرونا یا اثرات جانبی و بعدی آن هستیم، اظهار کرد: خیلی از کسب و کارها تحت تأثیر بحران کرونا تغییر دائمی خواهند کرد و نباید در تغییراتی که در سطح جهانی، همه گیر شده است مقاومت کنیم.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مهدی سماواتی دکترای حقوق مالی و مشاور در حوزه امور مالی با بیان اینکه بحران کرونا بر کسب و کارها در سطح جهان اثر گذاشته است، عنوان کرد: مهم‌ترین اثری که این ویروس بر بنگاه‌های اقتصادی گذاشته است، بر هم زدن نظم نظام عرضه و تقاضا است.

وی افزود: در بسیاری از بازارها، برخی از کالاها از اولویت‌بندی خارج شده است و برخی از کالاها و خدمات به دلیل عدم تأمین و ارائه، با کاهش تقاضا روبرو هستند. در خیلی از کشورها به دلیل مشکلات مرتبط با کرونا، خیلی از طرفین عرضه کننده، سطح عرضه خود را پایین آورده‌اند و فعالیت خود را متوقف و یا کم کرده‌اند.

این دکترای حقوق مالی با تفکیک اثرات مستقیم بیماری کرونا و اثرات ترس از آن، اظهار کرد: یک اثر مربوط به تاثیر مستقیم کرونا بر اقتصاد است؛ همه باید طبق قواعد و قوانین قرنطینه باید عمل کنند و در نتیجه خیلی از خدمات ارائه نمی شود.

وی بیان داشت: آخرین بحرانی که خیلی از کشورهای دنیا به ویژه کشورهای اتحادیه اروپا به صورت جدی با آن مواجه بودند، جنگ جهانی بود. اکنون نیز شاهد هستیم اثرات کرونا بر وضع اقتصاد بسیار زیاد است و به همین جهت مردم در این قاره به شدت نگران آینده اقتصاد هستند.

مشاور حوزه امور مالی با تصریح بر اینکه حداقل تا پایان سال درگیر کرونا یا اثرات جانبی و بعدی آن هستیم، اظهار کرد: خیلی از کسب و کارها تحت تأثیر بحران کرونا تغییر دائمی خواهند کرد و نباید در تغییراتی که در سطح جهانی، همه گیر شده است مقاومت کنیم.

وی با ذکر مثالی ادامه داد: حدود ۲۵ درصد افراد برای نخستین بار است که نان‌های حجیم و بسته بندی شده صنعتی می خرند. در حقیقت وقتی فردی برای نخستین بار یک خرید جدید را تجربه می کند، در صورتی که تجربه خوبی به عنوان مشتری داشته باشد، قطعاً به این روش ادامه می دهد.

کد خبر: ۱۷٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha