۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
بسته بندی نامناسب، محصولات ایرانی را از بازارهای جهانی دور کرد| ضرورت رعایت قانون کپی رایت
مدیر عامل شرکت پردیس طرح شاهکار:

بسته بندی نامناسب، محصولات ایرانی را از بازارهای جهانی دور کرد| ضرورت رعایت قانون کپی رایت

گرگان- شاه حسینی، مدیر عامل شرکت پردیس طرح شاهکار گفت: برای رونق صنعت طراحی یکی از الزامات این است که قانون کپی رایت رعایت شود تا بتوانیم در بسته بندی محصولات برای صادرات وضعیت بهتری داشته باشیم.

رضا شاه حسینی کارشناس طراحی صنعتی و کارشناس ارشد برنامه ریزی گردشگری و در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت پردیس طرح شاهکار در زمینه های مختلف دیزاین فعال است و این شرکت کار طراحی در زمینه های طراحی محصول، فضای نمایشگاهی، داخلی، طراحی گرافیک و تبلیغات را انجام می دهد.

مدیر عامل شرکت پردیس طرح شاهکار با بیان اینکه از سال ۸۳ با هدف راه اندازی مجموعه طراحی وارد استان گلستان شدم، خاطرنشان کرد: در شروع کار بنا به دلایلی مشتری زیادی نداشتیم چرا که در ایران با معضل حق کپی رایت مواجه هستیم.

شاه حسینی افزود: در ایران هیچ الزامی برای تولید کننده وجود ندارد که محصول دیگران را کپی نکند و به لحاظ اینکه صاحب اصلی هم نمی تواند شکایت کند هزینه طراحی نمی دهد.

مدیر عامل شرکت پردیس طرح شاهکار با اشاره به این مساله که بسیاری با ارزش طراحی واقف نیستند، یادآور شد: اگر محصولی با طراحی بهتر وارد بازار شود می تواند خریدار بیشتری داشته باشد.

شاه حسینی گفت: بسته بندی های ایرانی دچار مشکلات زیادی هستند و همین مساله باعث می شود تا در بازار صادرات با چالش مواجه باشیم.

وی ادامه داد: این مشکل به وسیله طراحان حل خواهد شد اما متاسفانه این اتفاق نمی افتد چرا که تولید کنندگان در این زمینه نیازی درک نکردند و نمی دانند که چقدر طراحی یک محصول می تواند در بازار و فروش محصولات به آنها کمک کند.

مدیر عامل شرکت پردیس طرح شاهکار تصریح کرد: اگر به دنبال این هستیم که صنعت طراحی رونق بگیرد باید یکی از الزامات که همان قانون عدم کپی رایت است، رعایت شود زیرا در جامعه ای که این اتفاق نمی افتد روز به روز از تجارت جهانی عقب خواهیم ماند.

وی افزود: برای رفع این مشکل قانون گذار باید پیگیر این مساله باشد تا در سطح کلان بتوانیم این قانون را اجرا کنیم.
.

کد خبر: ۲۹۱٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha