۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
دلایل بی اثری مصوبه افزایش قیمت حمل و نقل بر گروه بورسی حمل و نقل
ارزیابی وضعیت بازار سرمایه نشان داد؛

دلایل بی اثری مصوبه افزایش قیمت حمل و نقل بر گروه بورسی حمل و نقل

در حالی که نرخ حمل و نقل بار و مسافری بین ۲۵ تا ۳۵ درصدی و خدمات بندری هم رشدی ۳۵ درصدی داشته اما معاملات گروه حمل و نقل پرتقاضا نبوده است.

بازار؛ گروه بورس: در حالی که بازار سرمایه روز دو شنبه متعادل بود و برخی گروه ها همچون برق، کاغذ و ... به دلیل تغییر نرخ و گزارش های ۱۲ ماهه با تقاضای خوبی روبرو بودند، اما گروه حمل و نقل با وجود افزایش نرخ حمل و نقل بار و مسافری به اندازه ۲۵ تا ۳۵ درصدی و افزایش خدمات بندری متعادل معامله شدند و این موضوع ریشه در پیشخور کردن اثر این خبر در گروه حمل و نقلی دارد، هرچند نباید فراموش کرد که برخی از نمادهای این گروه مانند توریل بعد از شکستن مقاومت ۶ ماهه در وضعیت استراحت قرار دارد و پیش بینی می شود روند صعودی آن به زودی آغاز شود.

طبق تفاهمنامه بین معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با در نظر گرفتن تورم و هزینه‌های ارائه خدمات در بخش‌های مختلف جاده‌ای، ‌ریلی و خدمات بندری در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ نرخ حمل بار به ازای هر تن-کیلومتر حداکثر ۳۵ درصد، نرخ حمل‌ونقل مسافر حداکثر ۳۰ درصد، نرخ بلیت قطار حداکثر ۲۵ درصد نسبت، تعرفه‌های خدمات بندری به میزان حداکثر ۴۵ درصد نسبت به آخرین نرخ سال ۱۴۰۰ افزایش می یابد.

کد خبر: ۱۴۷٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha