۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
بورس در رکود اما امیدوار به بهبود روند
بورس در یک نگاه؛

بورس در رکود اما امیدوار به بهبود روند

در مقطع فعلی به‌ دلیل عدم وجود اهرم‌های‌ بنیادی و اخبار مؤثر مثبتی که‌ می‌توانند در شکل‌گیری یک روند صعودی نقش داشته باشند، بازار در رکود به سر می‌برد.

سمیه شوریابی؛ بازار: اولین روز مردادماه با کاهش بیش از سه هزار و ۱۰۰ واحدی شاخص کل به پایان رسید و این نماگر در سطح دو میلیون و ۱۶۹ هزار واحدی متوقف شد. در بازار کم رمق امروز ارزش معاملات در یک قدمی سه همت نوسان داشت و در نهایت به عدد ۲.۹۱۴ میلیارد تومان رسید.

بازگشایی بزرگان بازار همچون فولاد و خودرو، تغییر روند مثبت ورود نقدینگی را به دنبال داشت و در نهایت سهام‌داران خرد ۱۰۶ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

تعداد زیادی از نمادها در گروه‌های‌ مختلف به دلیل برگزاری‌ مجامع سالیانه از چرخه معاملات خارج شده‌اند و مطرح کردیم که بازار برای بازگشت به نظم و روال عادی خود به چند روزی زمان نیاز دارد.

در حال حاضر حجم و تغییرات، محدود است و بازار در حالت انتظار به سر می‌برد، در این شرایط به شکل‌ روزانه برخی نمادهای کوچک با افزایش تقاضا جلب توجه می‌کنند که‌ پشتوانه چندانی برای تداوم این روند ندارند و عموماً در روزهای بعد شکل دیگری از معاملات را نشان می‌دهند، به همین دلیل این‌گونه نمادها حاشیه اطمینان مناسبی برای خرید در محدوده‌های مثبت معاملاتی ندارند.

باید گفت که حمایت دو میلیون و ۱۹۰ هزار واحد پیش‌روی شاخص کل بورس است و پتانسیل برگشت و ایجاد یک نوسان مثبت از سطح ذکر شده در دسترس است، به طور کلی در این مقطع به‌ دلیل عدم وجود اهرم‌های‌ بنیادی و اخبار مؤثر مثبتی که‌ می‌توانند در شکل‌گیری یک روند صعودی نقش داشته باشند، بازار در رکود به سر می‌برد و فعالان نیز تمایل‌ چندانی برای ورود نقدینگی از خود نشان نمی‌دهند، اما با توجه ارزندگی و پتانسیل مناسب، رفته‌رفته می‌توان نسبت به بهبود کلی روند بازار امیدوار بود.

کد خبر: ۲۹۶٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha