۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
اهمال برخی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج| ۲۷۰ هزار نفر در صف هستند
معاون وزیر ورزش و جوانان:

اهمال برخی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج| ۲۷۰ هزار نفر در صف هستند

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: در دو ماه گذشته بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات اهمال داشته‌اند به طوری که به وضعیت پرداخت‌ها در قبل از سال ۱۴۰۰ بازگشته‌ایم.

سینا کلهر معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: همه دستاوردهایی که در دولت سیزدهم برای کم شدن صف متقاضیان وام ازدواج داشتیم، در این چند هفته گذشته تحت الشعاع قرار گرفته و تعداد افرادی که در صف هستند، به بالاترین زمان رسیده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از شعب بانک‌ها مراجعه کنندگان را سرگردان کرده اند و پاسخ درستی به آنها نمی دهند، گفت: با نهادهای نظارتی در دولت، مجلس و قوه قضاییه همچون دیوان محاسبات و سازمان بازرسی مکاتبه کرده ایم ضمن اینکه در دولت نیز معاون اول رئیس جمهور بارها این موضوع را پیگیری کرده است.

کلهر این اهمال را ناشی از انتخابات ریاست جمهوری و تغییرات دولت دانست که سبب شده بانک ها تصور کنند وام ازدواج اولویت دولت آینده نیست.

وی ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور منتخب در اظهارات و بیان خود نشان دهد که حل مسائل جوانان از اولویت‌های اوست.

صف وام ازدواج باید به ۷۰ هزار نفر کاهش یابد

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: اکنون ۲۷۰ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند در حالی که باید به طور منطقی ۷۰ هزار نفر در صف باشند.

کلهر با بیان اینکه زمان پرداخت وام که حداکثر یک ماهه بود، اکنون به سه ماه افزایش یافته است، گفت: موضوع ضامنین وام ها و حجم کلی وام ها به قبل از سال ۱۴۰۰ بازگشته است.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور شهید شخصاً پیگیر مسائل جوانان بود، اظهار داشت: گویا سیستم بانکی تصور می‌کند این امر اولویت نیست.

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد که این معاونت پیگیری های قانونی خود را برای بهبود پرداخت وام ازدواج خواهد داشت.

کد خبر: ۲۹۶٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha