۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
احتمال ادامه روند صعودی قیمت نفت| خیز گاوها برای نفت ۸۵ دلاری
تحلیل بازار نفت خام؛

احتمال ادامه روند صعودی قیمت نفت| خیز گاوها برای نفت ۸۵ دلاری

با ادامه افزایش قیمت نفت خام در بازار های جهانی، به نظر می رسد این روند صعودی همچنان طی روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار، قیمت نفت خام روز پنجشنبه به بالاترین حد خود از اواخر نوامبر تاکنون رسید. بر اساس آمارهای موجود، طی هفته اول سال ۲۰۲۲، معاملات آتی WTI و برنت به ترتیب ۸.۱۰ درصد و ۷.۲۴ درصد افزایش داشته اند.

گفته می شود بخشی از این افزایش قیمت ناشی از ایجاد ناامنی و شورش های داخل قزاقستان به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت خام جهان است که سایه ترس و نگرانی را بر سر تامین نفت مورد نیاز بازارهای جهانی ایجاد کرده است.

اعتراضات در مناطق نفت خیز غرب قزاقستان به دنبال حذف سقف قیمت دولتی پروپان و بوتان در این کشور صورت گرفت. متعاقبا، روسیه روز پنجشنبه نظامیان خود را برای پایان دادن به درگیری های جاری قزاقستان اعزام کرد. از سوی دیگر، در سمت متقاضیان نیز، نگرانی ها در مورد تاثیر اومیکرون بر مصرف جهانی نفت همچنان رو به کاهش بوده که همین امر نیز به عنوان دومین دلیل عمده افزایش قیمت نفت بیان شده است.

پیش بینی قیمت نفت خام
معاملات آتی برنت سودهای قبلی خود را افزایش داده است. حدود بیست روز پیش، شاخص جهانی نفت به زیر منطقه حمایتی اصلی خود یعنی عدد ۷۰ کاهش یافت. اما قیمت طلای سیاه از آن زمان تاکنون، حدود ۱۸.۹۹ درصد افزایش یافته و تنها طی هفته جاری ۷.۲۴ درصد رشد داشته است.

در زمان نگارش این خبر، قیمت نفت خام با ۰.۸۴ درصد افزایش به ۸۲.۶۸ رسیده است. هم اکنون نفت، در نمودار چهار ساعته خود، بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۵ و ۵۰ روزه معامله می شود. بر اساس هر دو جنبه فاندامنتال و تکنیکال، نفت خام احتمالا طی روزهای پیش رو، با افزایش قیمت بیشتری مواجه خواهد شد.

crude oil price

انتظار می رود، نفت برنت حول منطقه حمایت از چرخش مقاومتی ۸۲.۵۰ دلار حرکت کند؛ چراکه گاوها شتاب بیشتری برای رسیدن به هدف بعدی یعنی نقطه ۸۵ دلار به خود گرفته اند.

از سوی دیگر، ممکن است قیمت نفت به نقطه ۸۱.۵۵ دلار بازگردد و البته در زیر این سطح، گاوها ممکن است مجبور شوند از حمایت در منطقه روانی ۸۰ دلار دفاع کنند.

کد خبر: ۱۲۸٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha