۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
شرایط بازپرداخت وام کارخانه تولیدی اصفهان را به تعطیلی کشاند | قول پیگیری توسط استاندار
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

شرایط بازپرداخت وام کارخانه تولیدی اصفهان را به تعطیلی کشاند | قول پیگیری توسط استاندار

اصفهان - کاظم‌زاده؛مدیرعامل شرکت فراورده‌های گوشتی راک گفت: شرایط اعلام شده برای بازپرداخت وامی که به منظور توسعه کارخانه از یکی از بانکها دریافت کردم، موجب ورشکستگی و تعطیلی چند ساله این کارخانه شد.

به گزارش خبرنگار بازار، شرکت فرآورده‌های پروتئینی ایران تولید کننده فرآورده‌های گوشتی راک و سویا پروتئین زردانه با انگیزه تهیه مواد غذایی مرغوب و سالم به منظور تولید سویا در شهرک صنعتی جی تاسیس شد و بیش از چهار سال است که به تعطیلی کشیده شده است.

پس از پیگیری‌های رسانه‌ای اخیرا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با بیان اینکه تولید نباید معطل بماند، گفته است: به‌ دنبال پخش گزارشی مبنی بر تعطیلی یک کارخانه تولیدی فرآورده‌های گوشتی در اصفهان به دلیل بدهی بانکی، صالح‌آبادی رئیس‌ کل بانک مرکزی دستور پیگیری و رسیدگی فوری به ابعاد مختلف این موضوع را صادر کرده است، بر این اساس از مدیرعامل این شرکت پیگیر موضوع شدیم.

ورشکستگی، نتیجه سنگ اندازی بانک در مسیر ۵۲ سال فعالیت اقتصادی!
مدیرعامل شرکت فراورده‌های گوشتی راک  در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بیش از ۵۲ سال است که در زمینه تولید اقتصادی فعالیت دارم و مجهزترین کارخانه تولید فراورده‌های گوشتی در خاورمیانه را در اصفهان راه‌اندازی کردم که متاسفانه با دریافت وام برای توسعه صادرات و سنگ اندازی یکی از بانکها کارخانه من رو به ورشکستگی رفت.

رمضانعلی کاظم‌زاده با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات پیش‌رو فعالان اقتصادی وتولیدکنندگان، مسائل بانکی است، توضیح داد: محصولات شرکت راک به کشورهای امارات متحده عربی و روسیه صادر می‌شد و توان ظرفیت اشتغال ۴۰۰ نفر در سه شیفت کاری با تولید ۶۰ تن فرآورده گوشتی را داشت که متاسفانه مسائل بانکی باعث شد که این واحد صنعتی پلمب شود.

وی ادامه داد: بانک تجارت اصفهان درخواست وام با LC داخلی را داد که این وام برای خرید مرغ اختصاص یافت که متاسفانه از تاریخ مصرف مرغ‌ها گذشت و بانک هیچ عذری را نپذیرفت و درخواست برگشت وام را کرد.

تعیین بدهی ۳۶ میلیارد تومانی توسط بانک برای واحد تولیدی راک
مدیرعامل شرکت فراورده‌های گوشتی راک با اشاره به تعیین بدهی ۳۶ میلیارد تومانی توسط بانک برای واحد تولیدی راک، گفت: با وجود اینکه سرمایه‌گذاری حاضر به پرداخت این میزان بدهی شد اما باز هم بانک مذکور این راه حل را نپذیرفت و علاوه بر پلمب کارخانه که ارزش آن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است، مرا به همراه خانواده ام از کشور ممنوع الخروج کرد.

مسائل بانکی نباید انگیزه فعالان اقتصادی و تولیدی را کاهش دهد
کاظم‌زاده با اشاره به پیگیری مشکل این واحد تولیدی توسط استاندار اصفهان، رئیس سازمان صمت، دادستان کشور بیان کرد: شکایت خود را نزد بانک مرکزی بردم و به نظر بانک مرکزی تمکین خواهم کرد چراکه تابع قانون هستم و امیدوارم مسائل بانکی انگیزه فعالان اقتصادی و تولیدی در کشور را کاهش ندهد.

کد خبر: ۱۲۶٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha