۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۷
 هر سهم خپارس امسال ۳ تومان زیان ساخت
بازار گزارش می دهد؛

هر سهم خپارس امسال ۳ تومان زیان ساخت

شرکت پارس خودرو که بعد از خروج فرانسوی ها از ایران تولیداتش به شدت کاهش یافت عملا سودسازی شرکت با افت شدیدی همراه شد و زیان شرکت در سال ۱۴۰۰ هم ادامه یافته است.

بازار؛ گروه بورس: نمادهای گروه خودرو در یک سال گذشته اصلاح زیادی داشته اند و بسیاری از سهامداران این نمادها منتظر آغاز مذاکرات و پایان تحریم ها هستند تا بتوانند روند رشد تولید در صنعت خودرو را ببینند، زیرا در حال حاضر بسیاری از این نمادها زیان ده هستند و عملا سهامداری در آنها ریسک بالایی دارد و بیشتر تابع تورم و ارزش جایگزینی است که این مسائله هم بیشتر متاثر از سیاست های سهامداران کلان خواهد بود.

شرکت پارس خودرو که بعد از خروج فرانسوی ها از ایران تولیداتش به شدت کاهش یافت عملا سودسازی شرکت با افت شدیدی همراه شد و بعد از آن شرکت سایپا تولید برخی مدل های خود از جمله کوئیک را به پارس خودرو داد تا از این طریق سایت های تولید این خودروساز فعال شود و بتواند در ادامه از زیان انباشته جلوگیری کند، هرچند این مساله در سال ۹۹ تا حدودی کارساز بود اما در ادامه بازهم این خودروساز نتوانست روند سودسازی خود را حفظ کند و به ازای هر سهم ۳۶ تومان زیان ساخت.

 مهرماه امسال ۲۸۰ میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به ماه گذشته ۷۰ درصد افت کرده و نسبت به میانگین درآمد ۶ ماهه امسال ۵۹ درصد درآمد کمتری داشته و از لحاظ مقداری در مهرماه ۹۲۳۹ عدد دستگاه مختلف فروخته که نسبت به ماه قبل آن ۳۸ درصد افت کرده است و نزدیک به سه تومان به ازای هر سهم زیان ساخت.

 این شرکت ۷ ماهه امسال حدود ۴۳۳۶ میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به آبان سال گذشته درآمدش سه برابر شده اما از لحاظ مقداری در این ۷ حدود ۷۲ هزار عدد محصول فروخته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ رشد رشد داشته است.

قیمت سهم در هفته گذشته با پی / یی منفی ۲ برابر با ۱۰۳ تومان بوده و در ۳ ماه گذشته ۱۳ درصد و در یک سال گذشته ۳۳ درصد افت داشته است.

کد خبر: ۱۱۴٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha