۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
رشد ۲۷ میلیونی معاملات بورسی مازندران در سایه مناظره انتخاباتی
بازار بررسی کرد؛

رشد ۲۷ میلیونی معاملات بورسی مازندران در سایه مناظره انتخاباتی

ساری- معاملات بورس در مازندران در دومین هفته تبلیغات انتخابات و مناظره ها با رشد قابل توجهی روبرو شد و حجم داد و ستد ۲۷ میلیون فقره افزایش یافت.

 به گزارش خبرنگار بازار، بورس مازندران در هفته که گذشت روزهای پرنوسانی را پشت سر گذراند و حجم معاملات در تالار شیشه ای استان نسبت به هفته قبل با رشد ۲۷ میلیون فقره ای سهام روبرو بوده است.

روند مثبت داد و ستد در بورس مازندران در حالی که ۶۰ درصد معامله گران این بازار نسبت به فروش نمادها اقدام کردند و به گفته علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در هفته جاری ۸۹ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۳۲ سهم در بورس استان داد و ستد شده است.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار ارزش این میزان معاملات را بیش از ۶۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ارزش ریالی سهام خریداری شده ۲۷۰ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام ۴۱۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با اظهار اینکه در این هفته سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند، ملی صنایع مس ایران، سایپا و پاما بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده اند.

جعفری تصریح کرد: ۴۰ درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۶۰ درصد مربوط به فروش بوده است و شاخص قیمت نیز با سه هزار و ۱۹۸ واحد افزایش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۴۰ واحد رسید.

به گزارش بازار درحالی بازار شیشته ای مازندران نسبت به تحولات انتخاباتی واکنش مثبت نشان داد که هفته گذشته ۶۲ میلیون سهم به ارزش ۴۳۰ میلیارد ریال در بورس مازندران معامله شده است و ۵۱ درصد ان مربوط به فروش سهام بوده است.

کد خبر: ۹۳٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha