۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
بورس در مهمترین فاز تصمیم‌گیری
بورس امروز؛

بورس در مهمترین فاز تصمیم‌گیری

مهمترین پارامتر این روزها بر شرایط بورس انتخابات است.

سمیه شوریابی؛ بازار: بازار امروز ۱۲ تیرماه، طی نیمه اول معاملات جوی مثبت و متفاوت نسبت به دیروز داشت.
بازار با خوشبینی نسبت به مناظرات دیشب شروع به کار کرد و اهرمی ها طبق معمول جو خوشبینی را به بازار تزریق کردند، سایر بزرگان بازار نیز مثبت معامله شدند و از جو پنیک ابتدای هفته فاصله گرفتند.

فعلاً نگاه بازار به بزرگان و پرمعامله های بازار است تا دست به دست شدن نمادهای پرتراکنش بتواند مسیر بازار را معین کند و شاید تقاضا تقویت ادامه دار شود. می توان گفت شرایط بازار امروز در کل پرتقاضا بود و در نیمه دوم نیز تقاضاها ادامه یافت و شاهد رنج منفی و فشار فروش نبودیم، در نهایت شاخص کل ۰.۷۳ درصد افزایش یافت و به دو میلیون و ۹۰ هزار واحد رسید که در طی آن حقیقی ها ۶۳ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند و ارزش معاملات خرد به ۳.۲ همت رسید.
امروز دلار نیما بدون تغییر و همان ۴۳,۱۰۶ تومان معامله شد، گفتنی است همانطور که رشد دلار بازار آزاد منجر به حذف ارز دولتی ۸۰۰ تومانی، ۱۲۰۰ تومانی، ۴۲۰۰ تومانی و در نهایت حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی شد، اختلاف شدید دلار ۶۲۰۵۰ تومانی با دلار نیمای ۴۳۰۰۰ تومانی، بزودی منجر به حذف ارز ۴۳۰۰۰ تومانی خواهد شد، معمولاً بازار سهام هر مرتبه بعد از حذف یک دلار رانتی- دستوری با رشد همراه می‌شود.

کد خبر: ۲۹۳٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha