۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
۲ میلیون و ۹۴ هزار تن کالا از گمرکات کردستان صادر شد
مدیرکل گمرکات کردستان:

۲ میلیون و ۹۴ هزار تن کالا از گمرکات کردستان صادر شد

کردستان - مدیرکل گمرکات کردستان گفت: دو میلیون و ۹۴ هزار و ۲۲۸ تن کالا در ۱۱ ماهه امسال از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ارزش دلاری این میزان کالاهای صادر شده از مرزهای استان طی 11 ماهه امسال یک میلیارد و ۱۹۹ هزار و ۱۲۳ دلار بوده است.

وی اضافه کرد:  میزان  صادرات انجام شده از گمرکات استان ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر وزنی ۱۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل  گمرکات کردستان افزود: در این مدت از گمرکات استان یک میلیون و ۱۲۵ هزار تن به ارزش ۶۲۴ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۷۸۲ دلار صادرات استان و ۹۶۸ هزار و ۹۲۵ تن کالا به ارزش ۵۷۴ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۲۲۱ دلار صادرات اظهار شده در سایر گمرکات بوده که از طریق مرزهای سیرانبند بانه و باشماق به خارج از کشور صادر شده است.

رحمانی پور یادآور شد: مهمترین کشورهای هدف کالاهای صادراتی از گمرکات استان، عراق، ترکیه، افغانستان، سوریه و هند هستند.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان کردستان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

کد خبر: ۸٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha