۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
ایران رتبه ۵۰ دانش تجارت بین المللی را دارد| ضرورت آموزش و منتورینگ صادرات
نماینده مرکز صادرات و سرمایه گذاری شیرال:

ایران رتبه ۵۰ دانش تجارت بین المللی را دارد| ضرورت آموزش و منتورینگ صادرات

گرگان- ایری، نماینده مرکز صادرات و سرمایه گذاری شیرال در گلستان گفت: کشور ما در بسیاری دانش هایی مانند نانو فناوری رتبه های برتر دنیا را دارد اما در دانش تجارت بین الملل در جایگاه ۵۰ دنیا قرار دارد.

مشتاق ایری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت صادرات و سرمایه گذاری شیرال برگزار کننده دوره های آموزشی مهارت افزایی و مربی گری صادرات است.

نماینده مرکز صادرات و سرمایه گذاری شیرال در گلستان با اشاره به اینکه همه خدمات شرکت زیر نظر مرکز تجارت بیم الملل انجام می شود، افزود: از پنج سال گذشته شرکت دوره های مهارت افزایی را شروع کرده است و بیش از ۷۵۰ نفر را آموزش داده و وارد بازار کار کرده است.

ایری با بیان اینکه عمده شرکت کنندگان در کلاس های آموزشی صادرات تولید کنندگان هستند، خاطرنشان کرد: در گلستان پنج دوره آموزشی با همکاری پارک علمی و فناوری برگزار کردیم و برخی از تولید کنندگان از این دوره ها استفاده و توانسته موفقیت های خوبی در زمینه صادرات به دست بیاورند.

وی ادامه داد: در این دوره های آموزشی مباحثی مانند مکاتبه، مشتری یابی، مذاکره، اسناد و هر موردی که برای صادرات مفید است را آموزش می دهند و با توجه به اینکه ۱۰ الی ۱۵ نفر در هر دوره شرکت می کنند، این دوره بصورت کاربردی ارائه می شود.

نماینده مرکز صادرات و سرمایه گذاری شیرال در گلستان یادآور شد: کشور ما در بسیاری دانش ها مانند نانو فناوری رتبه های برتر دنیا را دارد اما در دانش تجارت بین الملل رتبه ایران در ردیف پنجاه دنیاست و این نشان می دهد که ما عمیقا با علوم روز تجارت دنیا فاصله داریم.

وی ادامه داد: به همین دلیل آموزش و منتورینگ صادرات بسیار ضروری است و شرکت ما در این خصوص یک برنامه جامع دارد.

ایری در خاتمه متذکر شد: برای اینکه بتوانیم به اهدافی که ترسیم کردیم دست یابیم نیاز است نهادهای تاثیر گذار با ما همکاری داشته باشند تا بتوانیم دانش صادرات را در بین تولید کنندگان نهادینه کنیم.

کد خبر: ۲۹۱٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha