۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴
تویوتا راو۴ جدید ۲۰۲۴ به ایران رسید

تویوتا راو۴ جدید ۲۰۲۴ به ایران رسید

تویوتا از محبوبترین کراس اوورهای بازار ایران است که بخاطر محدودیت ها حداقلی برای واردات ویژه جانبازان یک شرکت داخلی نسخه هیبرید فول آپشن آن را آماده ورود به کشور و نخستین نمونه های آن را وارد کرده است

به گزارش بازار، پیشتر RAV۴ تنها در نسل چهارم به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه شده بود اما اکنون برساوش نه تنها نسل پنجم این خودرو را برای واردات در نظر گرفته بلکه نسخه هایبرید آن را آماده ورود به ایران کرده است.

تویوتا RAV۴ وارداتی به ایران به پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است. این خودرو در کنار پیشرانه بنزینی، دو موتور الکتریکی اصلی دارد. ترکیب توان تویوتا راو۴ هایبرید e-Four از سوی تویوتا ۲۱۹ اسب بخار با گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر اعلام شده است.

انتقال قدرت در تویوتا RAV۴ هایبرید e-Four در محور جلو به وسیله یک سیستم e-CVT نسل جدید انجام می شود که بازیافت انرژی را هم انجام می دهد. در محور عقب یک پیشرانه الکتریکی به صورت مستقل فعالیت می کند که قابلیت بازیابی انرژی را نیز دارد. تویوتا RAV۴ هایبرید e-Four مصرف سوخت بهینه کمتر از ۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو نیز ۹.۲ ثانیه اعلام شده است.

تویوتا RAV۴ هایبرید e-Four یکی از گزینه های فول آپشن در دور جدید واردات به حساب می آید. این خودرو به ۷ کیسه هوا، فرمان کمکی برقی، سقف پانورامای برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، نور بالای اتوماتیک، رادار خط خوان، رادار تابلوخوان، ترمز اضطراری اتوماتیک، فناوری LED چراغ ها، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تنظیم حالت رانندگی، تهویه اتوماتیک دو کاناله، رانندگی بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، تریم داخلی چرم، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو، استارت دکمه ای، جلو آمپر دیجیتال، شارژر وایرلس تلفن همراه و… مجهز است.

در حال حاضر تویوتا راو۴ هیبرید در مسیر اخذ مجوزهای شماره گذاری قرار دارد. مدیران این شرکت می گویند بزودی ثبت نام نهایی این کراس اوور هیبریدی برای جانبازان آغاز می شود.

بر اساس آمار سامانه جانبازان، تویوتا RAV۴ هایبرید e-Four یکی از گزینه های پرتقاضا است. در حال حاضر این شرکت محصولات مختلف تویوتا را به بازار کشور عرضه می کند.

تویوتا لوین بنزینی، لوین هیبرید و کرولا کراس هیبرید از جمله محصولات این شرکت خصوصی برای سامانه عادی است. این شرکت برای سامانه جانبازان خودروهایی مانند تویوتا راو ۴ هیبرید، کمری هیبرید و فرانتلندر را عرضه کرده است.

جدیدترین نسل تویوتا RAV۴ که قرار است توسط یک شرکت داخلی وارد ایران شود بر پایه پلتفرم TNGA-K تویوتا مشابه کمری و لکسس NX بنا شده است.

کد خبر: ۲۹۳٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha