۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
جوی آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور
کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد

جوی آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور

سرکرده، کارشناس سازمان هواشناسی گفت:‌ امروز در بیشتر نقاط کشور جوی آرام و پایدار پیشرو داریم.

به گزارش بازار، امیر سرکرده گفت: این جو پایدار تا پنچ روز آینده همچنان بر روی کشور خواهد بود که با توجه به سکون نسبی هوا همچنان انباشت آلاینده‌های جوی را بر روی شهرهای صنعتی و پرجمعیت مثل تهران، کرج، قزوین، اصفهان و اراک پیشرو خواهیم داشت.

وی گفت:‌ شرایط برای گروه‌های حساس ناسالم است و سالمندان و کودکان و بیماران ریوی از فعالیت و حضور طولانی مدت در بیرون خودداری کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: پدیده غالب برای نواحی شرق کشور نیز طی امروز و فردا وزش باد است که متاسفانه باعث تولید گرد و خاک در این نواحی نیز می‌شود که استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان این شرایط را خواهند داشت.

سرکرده گفت: برای نواحی شمالی کشور پیش بینی جوی آرام شده است.

وی افزود: امروز صبح از کل ۳۱ مرکز استان فقط ۶ مرکز دمای بالای صفر درجه را داشتند که آن هم سه استان از نواحی شمالی یعنی گیلان، مازندران و گلستان از نواحی جنوبی نیز بوشهر، بندر عباس و اهواز و بقیه مراکز استان‌ها دمای زیر صفر درجه داشتند.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: پیش بینی می‌شود برای نواحی جنوبی کشور و آب‌های جنوبی کشور از جمله خلیج فارس و دریای عمان و تنگه هرمز وزش باد را داشته باشیم که وزش باد منجر به مواج شدن آب‌های خلیج فارس طی امروز و فردا می‌شود.

سرکرده گفت: پیش بینی می‌شود امروز تهران آسمانی صاف داشته باشد و دما در گرم‌ترین ساعات به ۸ درجه برسد.

کد خبر: ۶۵٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha