۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
یزد روی خط مسکن سازی | ویلا سازی اولویت داده شد
گزارش بازار؛

یزد روی خط مسکن سازی | ویلا سازی اولویت داده شد

یزد- طرح نهضت ملی مسکن، استان یزد را در کشور پیشتاز کرده، هر چند تاخیر در آورده متقاضیان و تاخیر در پرداخت تسهیلات بانکی روند را کند کرده اما کارگزاران جهادی پای کار ایستاده‌اند.

بازار، گروه استان‌ها: یزد یکی از پیشگامان نهضت ملی مسکن است و پروژه های مناسبی در این استان در دست اجرا قرار دارد که از جمله آنها می توان به نهضت ملی مسکن مصوبه دولت سیزدهم اشاره کرد که با استقبال خوب مردم هم روبرو شده است.

استاندار یزد در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه این استان یکی از استانهای پیشتاز در طرح نهضت ملی مسکن در کشور است گفت: علاقه یزدیها به سکونت در ساختمان‌های ویلایی بیشتر از آپارتمان‌ها است ضمن اینکه سبک ویلایی با قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری سنخیت بیشتری دارد.

استاندار یزد: حدود چهار هزار واحد از پروژه‌های مسکن آپارتمانی استان یزد که اواخر دولت دوازدهم آغاز شده بود

مهران فاطمی افزود: طرح تامین مسکن در استان یزد در دو قالب مجتمع های آپارتمانی و واحدهای ویلایی در پردیس‌های مسکونی دنبال شده که در مجموعه پردیس زندگی یزد حدود هزار و ۱۰۰ هکتار واحد در نظر گرفته شده و بیش از ۲۰ هزار خانوار در این واحدها مستقر می شوند و در حال حاضر نیز بیش از ۵۶۰ واحد مسکن در این پردیس آماده تحویل است و امیدواریم آذرماه به متقاضیان واگذار شود.

وی همچنین به واحدهای نهضت ملی مسکن در دهکده شهری در جاده بافق در محدود محمدآباد شهر یزد به عنوان دیگر پردیس مسکونی استان اشاره کرد و افزود: گفت: عملیات آماده سازی در این دهکده به سرعت در حال انجام است، امیدواریم آورده مردم به موقع برسد و مسئله وام بانکی هم رفع شود تا بتوانیم در اسرع وقت واحدها به متقاضیان واگذار شود.

یزد روی خط مسکن سازی | ویلا سازی اولویت داده شد

۴ هزار مسکن آپارتمانی یزد در شرف تحویل به متقاضیان

استاندار یزد ادامه داد: هزینه تمام شده واحدهای ویلایی نسبت به واحدهای آپارتمانی بیشتر نیست و متقاضیان صرفاً هزینه آماده‌سازی و زیرساخت‌ها را پرداخت می کنند ضمن اینکه مردم استان از خانه ویلایی رضایت بیشتری دارند و این پردیس هم طوری طراحی شده که به معماری یزد نزدیک باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد هم در این بازدید گفت: حدود چهار هزار واحد از پروژه‌های مسکن آپارتمانی استان یزد که اواخر دولت دوازدهم آغاز شده بود، رو به اتمام و در شرف تحویل به متقاضیان است.

احسان خواجه‌رضایی تعداد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در یزد را بیش‌ از ۱۶۹ هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد ۱۳۷ هزار نفر مشمول این طرح بودند بیش از ۵۶ هزار نفر و نهایی شدن ثبت آنها خبر داد از سوی دیگر بر اساس تعهدات دولت باید برای بیش از ۵۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی، مسکن ساخته شود که در حال حاضر دو برابر این تعداد در استان مسکن در حال ساخت داریم.

وی از پیشرفت متفاوت پروژه ها خبر داد و گفت: در حال حاضر تمام پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی در فاز پردیس زندگی و پردیس شهید رئیسی در حال انجام است.

تحویل ۶۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال در یزد

محمدرضا عظیمی زاده مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های یزد با اشاره به ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان از تحویل ۶۰۰ واحد دیگر تا پایان سال خبرداد و گفت: می توان در این بین به ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی از سوی سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد به عنوان یکی از چهار کارگزار ساخت مسکن استان یزد اشاره کرد. این واحدها شامل ۴ هزار واحد آپارتمانی و ۶ هزار واحد ویلایی است ‌که در سایت‌های شهید محمدخانی، پردیس زندگی یک دو با پیشرفتهای متفاوت در دست اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد: تاکنون دو هزار و ۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن از سوی بنیاد مسکن تحویل متقاضیان استان یزد شده اس

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد با اشاره سرعت عمل خوب سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد در اجرای واحدهای مسکونی استان اظهار کرد: آورده متقاضیان در این بین از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که در صورت تامین نشدن پروژه به کندی پیش می رود.

عظیمی زاده یکی دیگر از مشکلات پیشروی پروژه‌های مسکن استان را دریافت تسهیلات با توجه به محدودیت منابع بانکی اعلام کرد و افزود: با وجود این موضوعات در تلاش هستیم که پروژه‌ها را در سریع ترین زمان ممکن به متقاضیان تحویل دهیم.

یزد روی خط مسکن سازی | ویلا سازی اولویت داده شد

واگذاری ۴۰۰ واحدمسکونی تا پایان سال

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد نیز در گفتگو با خبرنگار بازار، از واگذاری ۴۰۰ واحدمسکونی و ۴ هزار قطعه برای ساخت تحویل به متقاضیان تا پایان سال خبرداد.

علیرضا نادریان زاده، از ساخت ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد نیمی از این واحدها در قالب بنیاد ساخت در حال اجرا است به طوری که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این واحدها را تکمیل کرده و تحویل می‌دهد.

وی افزود: تاکنون دو هزار و ۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن از سوی بنیاد مسکن تحویل متقاضیان استان یزد شده است و تا پایان سال نیز در قالب بنیاد ساخت ۴۰۰ واحد دیگر واگذار خواهد شد.

وی تاخیر در آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات از سوی بانک را عامل تاخیر در تحویل پروژهای طرح نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن یزد اضافه کرد: نیم دیگر واحدها در قالب گروه ساخت است که زمین برای ساخت به متقاضیان واگذار می شود که در این قالب نیز تا مایان سال چهار هزار قطعه واگذار خواهد شد.

کد خبر: ۳۰۶٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha