۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
تحلیل سنتیمنت یا جو بازار سهام آمریکا
شاخص داوجونز؛

تحلیل سنتیمنت یا جو بازار سهام آمریکا

همه نگاه ها به شاخص PCE است که امروز منتشر خواهد شد و می تواند بر آینده نرخ بهره این کشور تأثیر بگذارد.

سمیه شوریابی؛ بازار: شاخص داوجونز آمریکا (DJIA) در معاملات روز پنجشنبه ۲۶۰ واحد بالا آمد. گ، سرمایه گذاران دوباره به قدرت اقتصادی آمریکا امیدوار شده اند و داده های اقتصادی روز پنجشنبه خیلی بهتر از پیش بینی ها بودند.

دیروز شاخص تولید ناخالص داخلی آمریکا یا همان GDP منتشر شد که بهتر از پیش بینی ها بود و نگرانی ها از رکود اقتصادی آمریکا را کاهش داد، این در حالی است که بازار نگران بود که با افت شاخص های اقتصادی آمریکا، فدرال رزرو مجبور به کاهش سریع نرخ بهره خواهد شد. هنوز نمی توان بر سر قدرت روند اقتصادی آمریکا نظر داد و نیاز به داده های بیشتری است، به همین خاطر سرمایه گذاران بورس سهام آمریکا به داده های اشتغال در ماه های آینده توجه ویژه ای خواهند داشت.

شاخص سفارشات کالاهای بادوام آمریکا هم از انتظارات بهتر بود، شاخص مدعیان بیکاری آمریکا که هر هفته منتشر می شود، به جای ۲۲۵ هزار واحد، ۲۱۸ هزار واحد بود، این یعنی تقاضا برای استفاده از مزایای بیمه بیکاری کاهش یافته است.

کاهش نیم واحد درصدی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا باعث نگرانی بازار های جهانی شده بود، برخی از سرمایه گذاران نگران بودند که کاهش بزرگ نرخ بهره به خاطر ترس فدرال رزرو از رکود اقتصادی است اما رئیس فدرال رزرو آمریکا تأکید کرد که این کاهش بزرگ نه به خاطر نگرانی از رکود اقتصادی بلکه یک اقدام پیشگیرانه برای حمایت از بازار کار آمریکا بوده است.

رشد قوی شاخص سفارشات کالاهای بادوام آمریکا در کنار افت شاخص مدعیان بیکاری به اثبات ادعای فدرال رزرو کمک کردند با این حال همه نگاه ها به شاخص PCE است که امروز منتشر خواهد شد و می تواند بر آینده نرخ بهره این کشور تأثیر بگذارد.

تحلیل شاخص داوجونز

روز پنجشنبه شاهد رشد خوب شاخص داوجونز آمریکا بودیم، بیش از دو سوم سهام شرکت های لیست شده در این شاخص در محدوده مثبتی قرار داشتند، سهام شرکت CAT هم با رشد ۳٫۶ درصدی به نزدیکی ۳۹۲ دلار رسید. دولت چین بسته حمایتی جدیدی را برای کمک به صنعت ساختمان و املاک این کشور معرفی کرده که شرکت CAT مدت ها منتظرش بود و انتظار داشت که از این تصمیم دولت چین منتفع شود.

پیش بینی شاخص داوجونز

با وجود حرکت صعودی روز پنجشنبه داوجونز، هنوز خبری از یک حرکت قوی در بازار نیست، شاخص داوجونز در نزدیکی اوج های تاریخی نوسان می کند، خریداران در نزدیکی ۴۲ هزار واحد در حال خرید هستند و توجهی به وضعیت اشباع خرید ندارند در صورتی که اصلاح قیمتی صورت بگیرد، هدف بعدی شاخص داوجونز میانگین متحرک نمایی ۵۰ روز خواهد بود.

تحلیل سنتیمنت یا جو بازار سهام آمریکا

کد خبر: ۳۰۵٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha