۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
۳ میلیارد تومان برای احیای قنات های کشاورزی ایلام اختصاص یافت
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان ایلام:

۳ میلیارد تومان برای احیای قنات های کشاورزی ایلام اختصاص یافت

ایلام- مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در سال جاری سه میلیارد تومان برای احیای قنات های کشاورزی ایلام اختصاص یافته است.

اقبال گراوندی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار از برنامه احیا،مرمت و بازسازی اصولی و مهندسی قنات های کشاورزی در سطح استان خبر داد.

وی عنوان کرد: در استان ایلام ۱۷ رشته قنات وجود دارد که طول تقریبی آنها حدود ۱۰ کیلومتر است و از این تعداد تنها ۷ رشته آنها فعال است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از قنات های استان غیرفعال شده اند، احیاء و مرمت و بازسازی برای استفاده در چرخه آبیاری اراضی کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

گراوندی اضافه کرد: مرمت و احیای قنات کهره ۱ و ۲ شهرستان هلیلان اجرا شد که خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته است این مهم نتیجه داد و به طور چشمگیری آب قنات به چرخه کشاورزی برگشت و موجب خوشحالی کشاورزان منطقه شده است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان ایلام عنوان کرد:اعتبار هزینه شده برای قنات کهره مبلغ ۱۴ میلیارد ریال بوده و با تزریق اعتبارات سال مالی ۱۴۰۳، قنات های شهرستان هلیلان بازسازی می شوند.

وی افزود: کل اعتبارات هزینه شده برای بازسازی قنات های استان ایلام در سال جاری بالغ بر سه میلیارد تومان کار قنات انجام شده است.

کد خبر: ۳۰۴٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha