۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
پرداخت۹۱۰میلیارد ریال خسارت به واحدهای مسکونی در اردبیل
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل خبرداد؛

پرداخت۹۱۰میلیارد ریال خسارت به واحدهای مسکونی در اردبیل

اردبیل- مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: با ارزیابی بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان، بیش از ۹۱۰ میلیارد تومان خسارت به صاحبان یک‌هزار واحد مسکونی خسارت‌دیده در استان اردبیل فراهم شده است.

به گزارش بازار، مهدی خدمتی در جریان بازدید مسئولان صندوق بیمه حوادث همگانی ساختمان در گرمی و بیله‌سوار، اظهار کرد: استان اردبیل جز ۱۰ استان حادثه‌خیز کشور است که سالانه در آن حوادثی نظیر سیل، زلزله، خشکسالی، صائقه خسارت زیادی را به همراه می‌آورد.

وی تصریح کرد: وقوع سیل ویرانگر در ۶ شهرستان استان در سال گذشته اعم از گرمی، انگوت، بیله‌سوار، اصلاندوز، مشگین‌شهر و خلخال خسارت زیادی را بر جای گذاشت و به بیش از یک‌هزار و ۶۲۰ واحد ساختمانی نیز خساراتی را وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: قرار بود برای صاحبان واحدهای خسارت‌دیده با ارزیابی نهایی مبلغی به حساب آنها واریز شود که بخشی از این واریزی‌ها انجام شده و بخشی نیز به دلیل عدم وارد شدن خسارت از حوادث هشت‌گانه تعریف شده، پرداختی انجام نشده است.

خدمتی افزود: این صندوق مقرر کرده تا به حادثه‌دیدگان از قبل حوادث هشت‌گانه خسارتی را پرداخت کند که متأسفانه برخی از صاحبان این واحدها به دلیل شدت بارش و نفوذ آب دچار خسارت شدند که این امر شامل جبران خسارت صندوق نمی‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: میزان پرداختی صندوق بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است که این پرداختی ناچیز گلایه‌های اهالی را به همراه داشته در حالی که مبلغ ناچیزی هر ماه در قبوض برق مشترکان واحدهای مسکونی در قالب صندوق بیمه خسارت برداشت می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل اضافه کرد: امیدواریم با ارزیابی مجدد برخی از واحدهای مسکونی خسارت دیده مشمول این پرداختی‌ها شود تا ما بتوانیم زمینه کمتری از نارضایتی ساکنان این مناطق را که دچار حوادث ناگوار شدند، شاهد باشیم.

کد خبر: ۳۰۴٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha