۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
ممنوع الکارها در سینمای ایران چند نفر هستند؟

ممنوع الکارها در سینمای ایران چند نفر هستند؟

این روزها انتشار خبری نادرست از تعداد بازیگران ممنوع الکار در سینمای ایران این موضوع را داغ کرده است.

به گزارش بازار، برخی از رسانه ها در روزهای اخیر مدعی شدند تعداد بازیگران ممنوع الکار در سینمای ایران به ۳۰۰ نفر می رسد. این خبر واکنش محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی را در پی داشت.

خزاعی در واکنش به این خبر در برنامه تلویزیونی هفت گفت: زمانی که وارد سینما شدم حدود ۴۰۰ و خرده نفر از اهالی سینما ممنوع‌الکار بودند و این تعداد امروز به ۳۰ نفر هم نمی‌رسد.

خزاعی با اشاره به این که «ممنوع‌الکاری هیچ ارتباطی با وزارت ارشاد در هیچ دوره‌ای از دولت ندارد و باید یک جای قضایی حکمی صادر کند تا براساس آن یک هنرمند ممنوع‌الکار شود و این یک تصمیم شخصی نیست» افزود: ما سعی کردیم تا جایی که می توانیم اجازه ندهیم دستگاه‌های امنیتی وارد فضای سینما شوند و ما خودمان با هنرمندان وارد گفت‌وگو شویم. ما خودمان با نزدیک به ۲ هزار نفر از هنرمندان وارد گفت‌وگو شدیم تا مشکل‌شان حل شود اما برخی هنرمندان پرونده‌شان کاملا امنیتی شده بود و از عهده ما خارج بود. یک عده‌ای از این ۳۰ نفر ممنوع‌الکار مربوط به هنرمندانی است که کشف حجاب کردند. برخی از این هنرمندان در خارج از کشور هستند و دائما علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند. به طور مثال در کشور ما حجاب یک قانونی دارد و ما نمی‌توانیم وعده الکی بدهیم تا شخصیت خوبی از خودمان بسازیم. ما بارها اعلام کردیم اگر برخی هنرمندان خانم حجاب را رعایت کنند کاملا فضای کار برایشان فراهم‌ است اما عده‌ای قبول نمی‌کنند. ما هم نمی‌توانیم فیلم بدون حجاب روی پرده سینما ببریم.

کد خبر: ۳۰۳٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha