۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
نشست دبیرکل ICC با تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی استان یزد
به میزبانی اتاق بازرگانی یزد برگزار شد؛

نشست دبیرکل ICC با تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی استان یزد

یزد- نشست دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی با تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی استان یزد به میزبانی اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی یزد، محمد خزاعی دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی ICC Iran در این نشست به تشریح برنامه‌های این کمیته پرداخت.

وی با اشاره به نقش اتاق بازرگانی بین‌المللی گفت: این اتاق، نهاد بسیار مهم بین‌المللی در دنیاست که مباحث مربوط به تدوین استانداردها و مقررات تسهیل تجارت و آموزش و داوری و حل‌وفصل اختلافات تجاری و اقتصادی از شاخصه‌های مهم کاری آن است.

خزائی تأکید کرد: در حال حاضر ۱۷۰ کشور دنیا فعال است و بیش از ۴۰ میلیون عضو حقوقی شامل بانک ها، بیمه ها و … از جمله اتاق های بازرگانی اسیران نیز عضو آن هستند و کمیته ملی ICC همکاری خوبی با اتاق های بازرگانی سراسر کشور دارد.

دبیرکل کمیته ICC عنوان کرد: یکی از اتاق‌هایی که ما همکاری خوبی با آن داریم اتاق بازرگانی یزد هست و تاکنون توانستیم همکاری‌هایی نیز اعم از مسائل آموزشی برای افزایش و ارتقا سطح دانش کاربران و فعالان اقتصادی در حوزه‌های حقوقی و تجاری تعریف کنیم.

خزاعی تصریح کرد: اتاق بازرگانی بین‌المللی در محدوده وظایفی که دارد در خدمت اتاق‌های بازرگانی کشور است و باتوجه‌به ظرفیت‌ها و دانش و بینشی که در اتاق یزد سراغ داریم بسیار به افزایش همکاری‌ها خوش‌بین هستیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به بررسی ساختار مجمع ICC پرداخت و وظایف اصلی آن را تشریح کرد.

تدوین مقررات بین‌المللی تجارت، حل‌وفصل اختلافات اقتصادی در قراردادهای بین‌المللی، تأمین اطلاعات موردنیاز بنگاه‌های اقتصادی و برداشتن شکاف دانش بین تجار در سطح بین‌المللی از جمله مواردی بود که خزاعی به آن اشاره کرد.

در این نشست همچنین تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی استان یزد به بررسی دغدغه‌های خود پرداخته و زمینه‌های همکاری بیشتر بین اتاق بازرگانی بین‌المللی و تشکل‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۳۰۰٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha