۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
محبوب ترین مقاصد تور ترکیه برای مسافران ایرانی در پاییز ۱۴۰۳

محبوب ترین مقاصد تور ترکیه برای مسافران ایرانی در پاییز ۱۴۰۳

پاییز را باید زمان مناسبی برای سفر به ترکیه دانست زیرا در این فصل به دلیل کاهش ازدحام گردشگران و تقاضای کمتر برای سفر، قیمت تور ترکیه کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش بازار، پاییز را باید زمان مناسبی برای سفر به ترکیه دانست زیرا در این فصل به دلیل کاهش ازدحام گردشگران و تقاضای کمتر برای سفر، قیمت تور ترکیه کاهش پیدا می‌کند. بنابراین اگر به دنبال راه‌هایی برای سفر ارزان‌تر به این کشور هستید، بهتر است فصل پاییز را برای این مسافرت انتخاب کنید. تعداد زیادی از شهرهای ترکیه به‌عنوان مقصد گردشگری شناخته می‌شوند اما کدام یک از آنها برای سفر پاییزی مناسب هستند؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی پاسخ این سوال بپردازیم. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

استانبول پاییزی؛ شهری که رنگ عوض می‌کند

استانبول، شهری که در دل دو قاره قرار گرفته، در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد. اما پاییز در استانبول، زمانی که برگ‌های درختان رنگارنگ می‌شوند و هوای شهر معتدل می‌شود، زیبایی دوچندانی به خود می‌گیرد. پاییز که می‌آید، گرمای طاقت‌فرسای تابستان جای خود را به هوایی معتدل و دلنشین می‌دهد. با شروع این فصل ، ازدحام جمعیت در استانبول کاهش می‌یابد و شما می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری به راحتی دیدن کنید و این شهر قدیمی را به خوبی با قدم‌هایتان بالا و پایین نمایید. برگ‌های رنگارنگ درختان، زیبایی شهر را دوچندان کرده و فرصت‌های بی‌نظیری را برای عکاسی فراهم می‌کند. پاییز در استانبول، فصل برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی متنوعی نیز است. آیا اینها دلایل کافی برای رزرو تور استانبول در این فصل نیست؟

پاییز؛ مناسب ترین فصل برای سفر به وان

یکی دیگر از شهرهای ترکیه که مقصد سفر بسیاری از ایران در همه ایام سال است، وان نام دارد. اگرچه این شهر جاذبه‌های زیادی دارد اما هدف بیشتر گردشگران ایرانی از سفر به این شهر خرید کردن است. برای خرید ارزان لباس برند به شما پیشنهاد می‌کنیم پکیج ترکیه پاییز (آذر ماه) را رزرو کنید. بلک فرایدی یا جمعه‌ی سیاه آخر سال در این زمان برگزار می‌شود و شما می‌توانید با رزرو آن لوازم مورد نیازتان را با نصف قیمت خریداری کنید.

همانطورکه می‌دانید خرید کردن مساوی است با پیاده‌روی زیاد و ترکیب این کار با گرمای تابستان می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد. اما اگر در هوای مطبوع و فوق‌العاده پاییز راهی وان شوید، با چنین مشکلی روبه رو نخواهید شد. جدا از آن هزینه سفر به وان در پاییز ارزان‌تر است و این اجازه را به شما می‌دهد که سفری ارزان و مقرون به صرفه‌تر داشته باشید.

کاپادوکیا؛ یک افسانه در فصل پاییز

یکی از بهترین مقاصد کشور ترکیه در فصل پاییز، کاپادوکیاست. فرصت سفر به این شهر در پاییز و بالن‌سواری بر فراز آن را به هیچ‌عنوان نباید از دست دهید. جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در سفر پاییزی خود به کاپادوکیا انجام دهید، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در سطح شهر است. همچنین در این سفر حتما از کلیساهای زیرزمینی و مخفی نیز دیدن کنید.

محبوب ترین مقاصد تور ترکیه برای مسافران ایرانی در پاییز ۱۴۰۳

ماردین؛ برای علاقه‌مندان به تاریخ

ماردین یکی از استان‌های جنوب شرقی ترکیه است که آثار تاریخی و مذهبی زیادی در آن وجود دارد. جذابیت این شهر موقعیت خاص قرارگیری‌اش روی یک صخره شناور بر فراز دشت مسطح بین النهرین است. این منطقه را از سنگ آهک اکروی رنگ ساخته‌اند و در پاییز چهره فوق‌العاده زیبایی به خود می‌گیرد. ماردین آنقدر عجیب و غریب است که هنگام سفر به آن تصور خواهید کرد در یک سیاره دیگر پا گذاشته‌اید. اگر گذرتان به این شهر خورد، حتما زمانی را هم برای امتحان کردن غذاهای محلی آن کنار گذارید.

سفر به قونیه در پاییز؛ به مناسبت بزرگداشت مولانا

یکی دیگر از شهرهای مناسب ترکیه برای سفر پاییزی، قونیه است زیرا بزرگداشت مولانا جلال‌الدین بلخی در این فصل، در شهر قونیه برگزار می‌شود. تاریخ دقیق این بزرگداشت، ۱۶ تا ۳۶ آذر است. این تاریخ را باید ۱۰ روز قبل از فوت این شاعر پارسی دانست. در این مراسم اشعار مولانا خوانده می‌شود و مراسم رقص سماع به بهترین شکل خود برگزار می‌گردد. سالانه ایرانیان زیادی در پاییز، تور قونیه را برای شرکت در بزرگداشت مولانا جلال‌الدین بلخی رزرو می‌کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد بودید، در کنار شرکت در مراسم، از جاذبه‌های بی‌نظیر شهر تاریخی قونیه نیز دیدن کنید.

سفر به فتحیه؛ از دریای اژه تا شهر دالیان

آخرین مقصد پاییزی ترکیه که در این مطلب باید از آن نام ببریم، فتحیه است. این شهر در کنار دریای اژه قرار گرفته و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری همچون پاتارا، زانتوس، کالکان، دالیان، کاباک، لتون و کاونوس دارد. اگرچه در همه زمان‌های سال گردشگرانی را خواهید یافت که فتحیه را به‌عنوان مقصد سفر خود در ترکیه انتخاب کرده‌اند اما پاییز زمان مناسب‌تری برای سفر به این شهر است زیرا هم آب و هوای مطبوعی در فتحیه وجود دارد و هم می‌توانید طبیعت این شهر را در بهترین و زیباترین حالت خود ببینید.

محبوب ترین مقاصد تور ترکیه برای مسافران ایرانی در پاییز ۱۴۰۳

چرا باید در پاییز به ترکیه سفر کرد؟

ترکیه یکی از همسایگان ایران و از مقاصد قدیمی سفر خارجی در میان ایرانیان است. سفر به این کشور در هر فصل سال جذاب خودش را دارد اما اگر پاییز را برای سفر انتخاب کنید، سفری مقرون به صرفه‌تر خواهید داشت و با ازدحام گردشگران نیز رو به رو نخواهید شد. البته اگر هدفتان از سفر به ترکیه، رفتن به شهرهای ساحلی همچون مارماریس، آنتالیا، کوش‌آداسی و بدروم است، شاید بهتر باشد تور خود را در تابستان رزرو نمایید اما برای دیگر شهرهای ترکیه پاییز زمان مناسب‌تری است. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

کد خبر: ۳۰۳٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha