۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
چرا آبادا به صف خرید نشست؟

چرا آبادا به صف خرید نشست؟

آبادا طی عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۴۰۳ مبلغ ۲۴۴ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.   

بازار؛ گروه بورس: شرکت تولید نیروی برق آبادان با نماد آبادا طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ مبلغ معادل ۴۲.۴ میلیارد تومان، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افت داشته است. همچنین آبادا با سرمایه ثبت شده ۲۵۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۴۰۳ مبلغ ۲۴۴ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

علاوه بر اینکه نیروگاه آبادان در ۵ ماهه اخیر رشد تولید داشته با توجه به اینکه تعرفه برق تجدیدپذیر از سوی ساتبا برای مشترکین صنعتی به ازای هر کیلووات ساعت ۳۷ هزار و ۶۹۵ ریال تعیین شده است. همچنین تعرفه برق تجدیدپذیر دستگاه‌های اجرایی به ازای هر کیلووات ساعت ۷۰ هزار ریال اعلام شده است. بر اساس ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان که در سال ۱۴۰۱ برای اجرا به دولت ابلاغ شده، صنایع با قدرت مصرف بیش از یک مگاوات موظفند معادل یک درصد از برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند. این میزان در پایان سال پنجم باید به حداقل ۵ درصد برسد. در غیر این صورت وزارت نیرو موظف است درصد ذکر شده از برق مصرفی این صنایع را با تعرفه برق تجدیدپذیر محاسبه کرده و از صنایع اخذ کند. بنابراین چشم انداز سرمایه گذاری در اقتصاد برق مثبت است. به همین دلیل نمادهای همچون آبادا که در سال های گذشته قیمت سهام آن اصلاح زیادی داشته به شدت مورد توجه سرمایه گذاران بورسی قرار گرفته است.

در حال حاضر نماد آبادا به صف خرید نشسته است. با توجه به اینکه تقاضای جدید برای سهام این شرکت شکل گرفته است پیش بینی می شود در روزهای آینده بالاتر از مقاومت ۹۰۰ تومان تثبیت شود و بعد از آن به سمت مقاومت هزار تومان حرکت کند.

کد خبر: ۳۰۲٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha