۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
عملکرد تجمیعی وپارس تراز مثبت ۲۱ درصد  ثبت شد|  صف خرید سنگین برای بانک پارسیان
گزارش بازار از افزایش تقاضا برای نمادهای بانکی

عملکرد تجمیعی وپارس تراز مثبت ۲۱ درصد ثبت شد| صف خرید سنگین برای بانک پارسیان

بانک پارسیان عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به ۳۱ مرداد ۱۴۰۳  مبلغ ۱۵۱۹۶.۵ میلیارد تومان درآمد داشته و طی این مدت عملکرد تجمیعی تراز مثبت ۲۱ درصد را ثبت کرده است.

بازار؛ گروه بورس: بانک پارسیان با نماد وپارس در روز سه شنبه به صف خرید سنگین رسید. این نماد که در هفته اخیر کف سازی خوبی داشته از نظر تکنیکالی قیمت ۱۶۰ تومان را محکمترین سطح حمایتی قرار داده است و به سمت مقاومت ۲۰۰ تومانی می رود. از آنجایی که تقاضای قوی منجر به صف خرید ۱۸۰ میلیون تومانی شده است بنابراین می توان امیدوار بود که ریز مقاومت های سهم تا مقاومت اصلی نمی تواند مانع رشد سهام شود.

این بانک طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ از محل تسهیلات اعطایی، سپرده گذاری، اوراق، سرمایه گذاری و کارمزدهای دریافتی مبلغ ۳۴۶۰ میلیارد تومان درآمد محقق کرد. از محل هزینه مالی، سود سپرده‌ها و کارمزدها مبلغ ۳۹۰۶.۷ میلیارد تومان هزینه شناسایی کرده است. بانک در این ماه تراز مثبت ۱۱ درصد را ثبت کرد.

بانک پارسیان با سرمایه ثبت شده ۱۵۶۳۴ میلیارد تومان طی عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ مبلغ ۱۵۱۹۶.۵ میلیارد تومان درآمد داشته است و مبلغ ۱۹۲۷۹.۵ میلیارد تومان هزینه شناسایی کرده و طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت ۲۱ درصد را ثبت کرده است.

در شرایط کنونی بازار سهام نوسانات زیادی دارد. به همین دلیل نمادهایی مورد توجه سرمایه گذاران قرار می گیرند که از نظر بنیادی قوی باشند. وپارس در مقطع کنونی جزو نمادهایی است که از نظر بازدهی از گروه بانکی عقب مانده است. به همین دلیل پیش بینی می شود که در سال جاری این عقب ماندگی را جبران کند. همین موضوع عاملی شده تا تقاضای جدیدی برای خرید سهام این بانک شگل بگیرد. البته در روز سه شنبه بانک ها دیگر همچون صادرات و دی نیز با رشد تقاضا مواجه شدند که نشان دهنده ورود پول به گروه بانکی است.

از طرف دیگر نوسانات بازارهای موازی بورس کم شده است. به همین دلیل نقدینگی جدید احتمالا وارد بازار سهام شده است. بنابراین شاخص کل بورس هم می تواند به سمت دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در گام نخست و سپس به مقاومت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نزدیک شود.

کد خبر: ۳۰۲٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha