۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۱
۷۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان زیر گشت گندم می‌رود
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

۷۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان زیر گشت گندم می‌رود

اهواز- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت گندم برود.

کوروش نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد:پیش بینی ما این است که با توجه به میزان آب تخصیص یافته برای کشت پاییزه امسال سطح کشت گندم آبی ۵۱۰ تا ۵۳۰ هزار هکتار و گندم دیم ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار هکتار باشد.

وی افزود: در مجموع پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت گندم برود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستانی تصریح کرد: برای محصول جو، بیش از ۷۰ هزار هکتار شامل۲۴ هزار هکتار آبی و ۵۰ هزار هکتار دیم در نظر گرفته شده است.

به گفته نوروزی، ۶۰ هزار هکتار کشت آبی و دیم نیز برای محصول کلزا در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به آغاز کشت گندم، جو و کلزا از آبان ماه، یادآور شد: کشت چغندر نیز از ابتدای مهر آغاز می‌شود و تا اواخر دی ماه ادامه دارد.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خوزستان درباره تأمین حقابه مورد نیاز برای کشت پاییزه در حوضه های آبریز توضیح داد: از نظر تامین آب در حوضه‌های آبی دز و کارون مشکلی نداریم حوضه آبی کرخه و مارون به میزان بارندگی‌ها بستگی دارد.

نوروزی گفت: برای کشت پاییزه امسال، پیش‌بینی می‌شود ۹۱۰ هزار هکتار سطح زیرکشت داشته باشیم.

وی با بیان این که این میزان نسبت به سال گذشته اندکی افزایش داشته است، یادآور شد: سال گذشته سطح زیرکشت پاییزه حدود ۸۷۰ هزار هکتار بود.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خوزستان پیش‌ بینی کرد که امسال سطح کشت گندم آبی ۵۱۰ تا ۵۳۰ هزار هکتار و گندم دیم ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار هکتار باشد.

کد خبر: ۳۰۲٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha