۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
اوضاع بزرگترین اقتصاد اروپا بدتر شد

اوضاع بزرگترین اقتصاد اروپا بدتر شد

تولیدات صنعتی آلمان در تولید خودرو کاهش می‌یابد و اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم ۰.۱ درصد کاهش یافت.

به گزارش بازار، تولید صنعتی آلمان در ماه جولای کاهش یافت که نشان‌دهنده مشکلات اساسی بزرگترین اقتصاد اروپا پس از کاهش غیرمنتظره سه ماهه گذشته بود.

تولید نسبت به ژوئن ۲.۴ درصد کاهش یافت که بدتر از پیش بینی یک تحلیلگر در نظرسنجی بلومبرگ بود. اداره آمار این کشور اعلام کرد که خودرو محرک اصلی بود، اگرچه اکثر بخش‌ها افت داشتند.

اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم ۰.۱ درصد کاهش یافت و امیدها مبنی بر اینکه بتواند سال‌ها رکود را پشت سر بگذارد را از بین می‌برد و این واقعیت که فولکس واگن در نظر دارد تعطیلی کارخانه‌های بی‌سابقه‌ای را در بازار داخلی خود در نظر بگیرد، بر این مشکل می‌افزاید.

روز پنجشنبه، موسسه ایفو پیش‌بینی‌های خود را برای امسال و سال آینده به میزان قابل توجهی کاهش داد. اکنون انتظار دارد رشد صفر در سال ۲۰۲۴ به جای ۰.۴ درصد قبل و تنها ۰.۹ درصد در سال ۲۰۲۵ در مقایسه با ۱.۵ درصد قبلی باشد.

بلومبرگ گزارش کرد که بهبود در بخش تولید برای احیای اقتصاد آلمان بسیار مهم است اما تاکنون هیچ نشانه‌ای از یک چرخش واقعی وجود ندارد و این نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد که مشکلات آن بیشتر ساختاری هستند تا اینکه موقتی باشد.

کد خبر: ۳۰۲٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha