۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
چین گردشگران خود را به سمت استان سمنان هدایت می‌کند
سفیر چین تاکید کرد؛

چین گردشگران خود را به سمت استان سمنان هدایت می‌کند

سمنان- سفیر جمهوری خلق چین در ایران بر ضرورت توسعه مناسبات گردشگری بین این کشور و استان سمنان تاکید کرد و گفت: چین گردشگران خود را به سمت این استان هدایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار بازار، زونگ پی وو صبح شنبه در حاشیه سفر به سمنان و دیدار با شهردار و جمعی از مسئولان این شهر در قالب کنسرسیوم گردشگری جاده ابریشم بر توسعه مناسبات گردشگری بین کشور چین و استان سمنان تاکید کرد.

وی بر پیشینه تاریخی دو کشور ایران و چین تاکید کرد و افزود: وجود جاده ابریشم و کاروانسراهای قدیمی متعلق به عصر صفوی در سمنان یکی از ظرفیت‌های گردشگری این استان محسوب می‌شود.

سفیر کشور چین در ایران بر هدایت گردشگران چینی به سمت ظرفیت‌های گردشگری سمنان تاکید کرد و گفت آماده گسترش مناسبات تجاری و همچنین گردشگری با سمنان هستیم.

وو با اشاره به جذابیت ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی سمنان برای گردشگران چینی گفت: بیش از ۲۵۰۰ سال تمدن در کشورهای ایران و چین زمینه برقراری مناسبات فرهنگی را ایجاد کرده است.

وی همچنین به مزیت‌های گردشگری سمنان اشاره کرد و افزود نزدیکی سمنان به پایتخت ایران یکی از دلایلی است که ردشگران می‌توانند از این شهر استقبال خوبی داشته باشند از سوی دیگر این شهر نقاط دیدنی متعددی را نیز در خود جای داده است

به گزارش بازار، کنسرسیوم گردشگری جاده ابریشم با حضور ۲۰ کشور جهان از جمله چین ایران قرقیزستان ترکمنستان و غیره به پیشنهاد جمهوری خلق چین مصوب و سمنان به عنوان نماینده ایران در این کنسرسیوم معرفی شده است در نتیجه حضور مقامات چینی در این استان به منزله توسعه مناسبات گردشگری محسوب می‌شود.

کد خبر: ۳۰۲٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha