۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
ولوو کنار کشید
از برقی شدن

ولوو کنار کشید

ولوو کارز اعلام کرد که به دلیل فقدان زیرساخت برای پشتیبانی از خودروهای برقی، به هدف خود در سال ۲۰۳۰ که کاملاً الکتریکی است، دست نخواهد یافت و هدف خود را بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد کاهش داد.

به گزارش بازار،‌ این شرکت به مواردی از جمله عرضه آهسته‌تر از حد انتظار زیرساخت‌های شارژ، برداشتن مشوق‌های دولتی در برخی بازارها و عدم قطعیت‌های اضافی ناشی از تعرفه‌های اخیر بر خودروهای الکتریکی در بازارهای مختلف، اشاره کرد.

در این بیانیه آمده است که الکتریکی‌سازی کامل همچنان یکی از ستون‌های کلیدی راهبرد محصول ولوو کارز است، اما به دلیل تغییر شرایط بازار و تقاضای مشتریان، تا سال ۲۰۳۰ امکان‌پذیر نخواهد بود.

ولوو کارز در حال حاضر پنج خودروی تمام الکتریکی در بازار دارد و پنج مدل دیگر در حال توسعه است. این شرکت اعلام کرد که انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵ محصولات الکتریکی خود بین ۵۰ تا ۶۰ درصد از خط تولید خود را تشکیل دهند و مجموعه کاملی از خودروهای تمام برقی در دسترس خواهند بود. این به شرکت ولوو اجازه می‌دهد تا زمانی که شرایط بازار مناسب است، به سمت الکتریکی‌سازی کامل حرکت کند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که سهم این شرکت از خودروهای تمام الکتریکی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ به ۲۶ درصد رسید که بیشترین سهم در میان رقبا را دارد و سهم برقی آن که شامل خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی می‌شود، ۴۸ درصد است.

کد خبر: ۳۰۲٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha