۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
تخصیص پروژه برای بیش از ۴۶ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن اصفهان
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

تخصیص پروژه برای بیش از ۴۶ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن اصفهان

اصفهان - قاری قرآن؛ مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان از تخصیص پروژه برای ۴۶ هزار و ۳۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان خبر داد.

علیرضا قاری قرآن در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده‌است اظهار کرد: افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان است که تاکنون برای بیش از ۴۶ هزار متقاضی پروژه تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر افزون بر ۱۵۶ هزار نفر حائز شرایط فعال هستند و تاکنون حدود ۱۳۰ هزار متقاضی تایید نهایی شدند، افزود: از این تعداد برای ۴۶ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان، پروژه تعریف و بیش از ۵۴ هزار و ۹۰۰ متقاضی افتتاح حساب انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان استان اصفهان با اشاره به انعقاد قرارداد با بیش از ۴۶ هزار واحد منعقد که بیش از ۲۴ هزار و ۱۰۰ واحد آن با بانک‌های عامل تنظیم شده‌ است، تاکید کرد: تاکنون اخذ پروانه ساختمانی برای بیش از ۳۱ هزار و ۹۰۰ واحد، اتمام فنداسیون برای بیش از ۱۷ هزار واحد و عملیات اجرای اسکلت و سقف افزون برای ۹ هزار و ۸۰۰ واحد به پایان رسیده است.

ثبت نام حدود ۲۰ هزار نفر برای طرح خانواده و جوانی جمعیت در اصفهان

وی ادامه داد: همچنین از زمان اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح های حمایتی مسکن برای خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال تاکنون بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ خانوار در استان اصفهان برای این طرح ثبت نام کردند.

قاری قرآن افزود: از این تعداد بیش از ۲۰ هزار ثبت نام برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بوده است یعنی خانوارهایی را شامل می شود که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده ‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه حدود بر ۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال بوده‌اند، گفت: تاکنون درخواست بیش از پنج هزار و ۲۰۰ متقاضی ثبت نام شده مورد تایید قرار گرفته و نهایی شده است.

وی تاکید کرد: همچنین برای بیش از سه هزار و ۵۰۰ متقاضی در راستای تخصیص زمین قرعه کشی انجام شده است که از این میزان بیش از یک هزار مورد مربوط به خانوارهای دارای ۴ فرزند بوده است و بقیه موارد نیز مربوط به خانوارهایی است که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده اند.

واگذاری زمین مشاعی برای اراضی با ارزش بالاتر از قیمت تعیین شده

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: ارزش اراضی در نظر گرفته شده برای خانواده های مشمول یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان است که در صورت بالا بودن ارزش زمین از قیمت تعیین شده به صورت مشاعی این اراضی به دو یا سه خانواده واگذار می شود.

قاری‌قرآن با بیان اینکه با کمبود زمین برای تخصیص به متقاضیان در شهرهای مختلف استان اصفهان روبرو بوده ایم، اظهار کرد: از سویی در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت امکان واگذاری زمین وجود ندارد و برای متقاضیان در این شهرها می‌بایست در شهرهای مجاور و یا شهرهای جدید زمین واگذار شود.

تلاش برای تخصیص زمین رایگان برای متقاضیان

وی اضافه کرد: در این راستا برای تأمین زمین مورد نیاز، توافق با مالکین خصوصی انجام شده و از مسیر الحاق اراضی دولتی به محدوده شهرها نیز اقداماتی برای تخصیص زمین رایگان در دست انجام است.

گفتنی است خانوارهایی مشمول این قانون می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در قسمت جوانی جمعیت نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

کد خبر: ۳۰۲٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha