۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
دلیل سکوت ناظر بازار در قبال کاغذ پارس چیست؟
زیان سهامداران چکاپا به ۹۰ درصد رسید

دلیل سکوت ناظر بازار در قبال کاغذ پارس چیست؟

زیان سهامداران چکاپا به ۹۰ درصد رسید و قیمت سهام شرکت از ۱۴۵۰ تومان به ۱۴۵ تومان رسیده است. آیا دستگاه های نظارتی نباید ورود کنند؟

بازار؛ گروه بورس: قیمت سهام شرکت صنایع کاغذ پارس با نماد چکاپا که در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۴۵ تومان بود حالا به ۱۴۵ تومان رسیده است. یعنی حدود ۹۰ درصد از ارزش سهام این شرکت از سال ۱۳۹۹ کاسته شده است. از طرف دیگر این شرکت از نظر سود نقدی نیز بدترین عملکرد را در بین شرکت های گروه کاغذ و بورس داشته است.

نکته جالب توجه اینجاست که عملکرد تولیدی شرکت نیز همچنان روندی نزولی دارد. به طوری که درآمد این شرکت در ۹ ماهه سال مالی ۱۴۰۳ به ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده در حالی که در مدت مشابه سال ۱۴۰۲ این شرکت در ۹ ماهه حدود هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده بود. با این تفاوت که امسال حدود ۴۰ میلیارد تومان درامد از محل صادرات داشته است. در حالی که سال گذشته در این مدت حدود ۵ میلیارد تومان درآمد صادراتی داشته است.

شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ به ازای هر سهم ۱۰۵ ریال زیان شناسایی کرده بود. این درحالی است که شرکت در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم ۱۳۲ ریال سود شناسایی کرده بود. «چکاپا» با سرمایه ثبت شده ۹۳۵ میلیارد تومان طی عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ مبلغ ۹۸.۳ میلیارد تومان زیان شناسایی کرده است. شرکت در گزارش تلفیقی ۶ ماهه مبلغ ۱۲۴ میلیارد تومان زیان شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت داشته است.

بدترین بازدهی در یک سال گذشته نیز در بورس متعلق به نماد چکاپاست. این شرکت از اردیبهشت ۱۴۰۲ که قیمت سهام آن حدود ۴۵۰ تومان بوده به حدود ۱۴۵ تومان رسیده است. یعنی در مدت یک سال و چند ماه گذشته قیمت سهام آن یک سوم شده است. در حالی شاخص کل بورس هنوز بالای ۲ هزار واحد است. آیا سود ناظر بازار تخلف نیست؟

کد خبر: ۳۰۲٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha